Pénzcentrum • 2024. szeptember 10. 12:45
Az elmúlt évtizedben az ismerkedő appok két fő iránya alakult ki az interneten: a társkereső alkalmazások használata és a közösségi médiában való ismerkedés. Azonban egy harmadik út is megjelent: egyre többen használnak hobbi-alkalmazásokat, mint a Goodreads vagy a Strava, hogy hasonló érdeklődésű partnereket találjanak - írta a The Guardian.
Ahogy az emberek belefáradnak a hagyományos közösségi média platformokba, egyre népszerűbbé válik az úgynevezett hobbi-appok használata, amely egy szélesebb társadalmi jelenség része. Sokan elhagyják például a Twittert (X-et), és olyan alkalmazásokban keresnek menedéket, amelyek közös érdeklődési körök mentén kötik össze a felhasználókat.
A hobbi-alkalmazások népszerűsége jelentősen nőtt. A Strava futóalkalmazás felhasználóinak száma egy év alatt 20%-kal emelkedett. A Goodreads több mint 150 millió, a Ravelry kötészeti közösség pedig több mint 9 millió tagot számlál. A Letterboxd filmrajongói alkalmazás felhasználói bázisa 1,8 millióról 14 millióra nőtt 2020 márciusa óta.
A hobbi-alkalmazások meghittebb jellege, és a közös érdeklődési körökre való fókuszálás miatt általában szelídebb környezetet biztosítanak, mint a nagyobb közösségi platformok. Dr. Carolina Are, a Northumbria Egyetem kutatója szerint: "Ez egy módja annak, hogy az emberek közös érdeklődési körökön keresztül kapcsolódjanak egymáshoz."
A hobbi-alkalmazások népszerűsége sokak szerint a hagyományos társkereső alkalmazások rovására nőhet. A Match Group, amely olyan ismert szolgáltatásokat üzemeltet, mint a Tinder és a Hinge, csökkenő felhasználószámról és részvényárfolyamról-esésről számoltak be.