Súlyos, ami kiderült a fizetős Facebookról, Instagramról: rengeteg magyar felhasználó nyúlhat a zsebébe?

Pénzcentrum2024. május 13. 14:43

A Meta Európában reklámmentes előfizetést vezetett be Facebookon és Instagramon, a Snapchat Plus és YouTube Premium szolgáltatásai is sikeresen növelik előfizetőik számát. Netflix egy olcsóbb, hirdetéseket tartalmazó előfizetést kínál, míg Amazon Prime hirdetéseket vezetett be videoplatformján.

A BBC szerzője feliratkozott Elon Musk közösségi hálózatára, az X-re, ami korábban Twitter néven volt ismert. Egy barátja felvetése ellenére, miszerint miért támogatja a világ leggazdagabb emberét, két fő indoka volt a döntése mögött. Az egyik az volt, hogy hamis profilok jelentek meg róla, amelyeket csak így tudott ellenőrizni. A másik ok pedig az X AI chatbotja, Grok iránti érdeklődése volt.

Az előfizetők státuszát illetően vegyes vélemények uralkodnak az X-en. Van lehetőség a feliratkozás után kapott "kék pipa" elrejtésére is. Néhányan ellenszenvesen tekintenek arra, ha valaki pénzzel szerzi meg a láthatóságot és ismertséget. Az előfizetés óta tapasztalt változások között szerepel a hosszabb bejegyzések írásának és szerkesztésének lehetősége, valamint a kevesebb reklám. Ugyanakkor a kifizetett összeg miatt még inkább zavaróvá váltak a spam-ek és botok - írja a BBC.

Johnny Ryan, az Irish Council for Civil Liberties vezető munkatársa szerint a hirdetők gyakran kevésbé válogatósak a tartalommal kapcsolatban, mint az előfizetők. A technológiai iparban egyre több cég fordul az előfizetéses modell felé. A Meta Európában reklámmentes előfizetést vezetett be Facebookon és Instagramon, a Snapchat Plus és YouTube Premium szolgáltatásai sikeresen növelik előfizetőik számát. Netflix egy olcsóbb, hirdetéseket tartalmazó előfizetést kínál, míg Amazon Prime hirdetéseket vezetett be videoplatformján. Johnny Ryan szerint ezek a hibrid modellek nem ideálisak.

Az előfizetéses modell általános trendje azt mutatja, hogy a cégek új bevételi források után kutatnak egy már telített piacon. Az X például ingyenes prémium fiók státuszt adott bizonyos követőszám feletti fiókoknak. Számos hírplatform sikeresen váltott előfizetéses finanszírozásra, különösen Skandináviában. A Substack platformon Hamish McKenzie alapító hangsúlyozza az olvasókkal való kapcsolattartás fontosságát. McKenzie úgy véli, hogy jövőben verseny alakulhat ki az általános közösségi hálózati előfizetések és az egyedi alkotói modellek között.

Címkék:
netflix, tech, hamis, modell, előfizetés,