Pénzcentrum • 2024. április 12. 15:47
Főként a készpénz vs. digitális fizetés problémakörét járta körbe az utolsó panelbeszélgetés a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián. Szó esett a covid hatásáról a fizetéseinkben, ahogy az applikációk előretöréséről. Fekete Csongor, HolistiCRM Managing Directora pedig előadásában arról beszélt, hogy miképp segíti a mesterséges intelligencia a targetált hirdetéseket.
A beszélgetés első témája a természetesen a készpénzhasználat, annak visszaszorulása volt. Ezzel kapcsolatban Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója a fizikai és a digitális hálózatukban történő változásokról beszélt. Mint elmondta, két hónap alatt 10 százalékot nőtt a digitális árbevételük aránya, mindemellett a fizikai hálózat is felívelőben van.
Egy digitális robbanás kellős közepén vagyunk gyakorlatilag
Ugyanakkor nem szabad kizárólag erre fókuszálniuk. De nem titkolt azt sem, hogy nagyjából 10 éves lemaradásban vannak a földi hálózat digitalizációjában. Megtudtuk, hogy az ügyfeleik 20 százaléka fizet bankkártyával, a többiek a készpénzt preferálják inkább.
2024-ben megkerülhetetlen az automatizáció kérdése; a Szerencsejáték Zrt.-nél elsősorban a marketingben használják, melynek csúcsa a jövő év végén érkező hűségprogramjuk lesz- vázolta Bánhegyi Zsófia. Mint mondta, ennek alapja az az adatvagyon, amelyet régóta építenek. De természetesen több fronton is bevetik a technológiai újításokat a nemzeti lottótársaságnál, hiszen egyértelmű cél, hogy sokkal egyszerűbb legyen a játékos-regisztráció, ahogy a nyereményigénylés is.
Csomagautomaták esetében szinte fel sem merül a készpénzes fizetés, tulajdonképpen testidegen is lenne a szolgáltatástól Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója szerint. Sőt, egyre többen fizetik ki a csomagjukat előre, már 80 százalékban, így az automatánál már csak egy kódot kell beütniük és máris kezükben van a csomag. Az applikációkkal kapcsolatban elmondta, hogy a webes vásárlások egyre inkább tolódnak a mobilok felé, viszont az ő applikációjukat nem használják sokan, annak ellenére, hogy 360 ezren töltötték le. De az appok nagyon drágák, a fejlesztésük és a fenntartásuk is.
A készpénz egy kifejezetten kényelmetlen dolog Bőgel György, Ecommerce Hungary Egyesület elnöke szerint, az egyesület is a digitális fizetési megoldások mellett foglal állást, ugyanakkor nem fog eltűnni soha, ez szinte biztos, de visszaszorul, köszönhetően a Covidnak is. Nagy előnye ugyanakkor, hogy így a vásárlás anonim. Kiemelte még a beszélgetés során, a többcsatornás gondolkodás fontosságát, nem lehet letenni a voksot csak a webes vagy csak az applikáción keresztüli értékesítés mellett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Luspay Miklós, a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatója mindenkit megnyugtatott, ameddig Magyarországon valaki szeretne készpénzzel fizetni, addig elérhető lesz. A jegybanknak nem célja a készpénzmentesítés, de nem titkolt cél, hogy 2023-ig a fizetési tranzakciók kétharmada digitális legyen. Mint kifejtette, alapvetően biztonságos a készpénzmentes fizetés, feltéve ha az ember nem adja meg az adatait és nem játszik a csalók kezére. A mobilos fizetések adott esetben még biztonságosabbak is lehetnek, mint a webesek,
Technika a marketing szolgálatában
Mint tudjuk, az mesterséges intelligencia egyre fontosabb a marketingben, főleg a targetálás szempontjából. Rengeteg AI modellt fejlesztettek már korábban a különböző csoportokra nézve a retail szektorban is, ahol kiemelten fontos, hogy mérni lehessen az eredményeket. Fekete Csongor, HolistiCRM Managing Directora a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián április 11-én előadásában arra válaszolt, hogy miképp segíti az AI a Retail szektort?
Akik ügyfélélményt akarnak szállítani, azoknál a hagyományos módszerek, mit a hírlevél, már nem feltétlenül hatékony, erre más megoldást kell találni. A generatív AI segítségével egy teljesen szűz területen is le tudják modellálni, hogy alakul a forgalom. Az ügyfél megmondja, kit szeretne targetálni, és 100 méteres körzetből kikérik, hány rendelés történt, és ez alapján felépítik az új rendszert.