Gigaleállás a Telekom és a Vodafone hálózatán: komoly vizsgálatot kaptak a nyakukba a szolgáltatók

hvg.hu2024. január 25. 14:02

Vizsgálja a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), hogy milyen körülmények között állt le január elején a Vodafone és a Telekom szolgáltatása – írja a hvg.hu. Az ellenőrzés célja, hogy megismerjék, pontosan milyen körülmények között ment végbe a leállás a két szolgáltatónál.

Január 2-án a Pénzcentrum is beszámolt róla, hogy a Telekom és a Vodafone ügyfelei is fennakadásokat tapasztaltak a szolgáltatásban – sokan nem tudtak sem telefonálni, sem internetezni, sem tévézni. A hibát egy szerverközpontban keletkezett áramellátási probléma okozta.

Nyilvánvaló azonban, hogy a két szolgáltató problémájának időbeli egybeesése nem véletlen volt – gyorsan egyértelművé vált, hogy a hibát egy közösen használt szerverközpont okozta. A portál ezzel kapcsolatban az NMHH-t kérdezte, nem lenne indokolt olyan szabályozás, mely előírja, hogy ilyen kritikus infrastruktúrák ne lehessenek egy helyen?

A hatóság kommunikációs igazgatóságának válasza szerint az olyan eseteket, amelyek a jogszabályban meghatározott számú előfizetőnél többet érintenek, vagy a biztonságot veszélyeztetik, a szolgáltatóknak be kell jelenteniük az NMHH éjjel-nappal működő Országos Informatikai és Hírközlési Főügyeletének.

„A hatóság feladata, hogy a szabályozásoknak való megfelelést folyamatosan ellenőrizze. Ezért a konkrét esettel kapcsolatban az NMHH az érintett szolgáltatókat megkereste, ellenőrzés indult, amelynek jelenleg elsődleges célja a szükséges információk begyűjtése, a körülmények teljes körű megismerése” – olvasható az NMHH válaszában.

Címkék:
NMHH, Vodafone, hatóság, telekommunikáció, média, kapcsolat, vodafone mobil, vodafone magyarorszag, vodafone hálózati hiba, hatósági ellenőrzés,