Pénzcentrum • 2023. augusztus 15. 14:04
Milyen szabályoknak kell megfelelniük az influencereknek, magyarul véleményvezéreknek? Kinek a felelőssége, ha az influencer nem tünteti fel egyértelműen a hirdetést? Többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A digitális világ, így az influencerek is szinte megkerülhetetlenül része a fogyasztók életének, ezért a Gazdasági Versenyhivatal kiemelten figyeli a véleményvezérek reklámtevékenységét is. A GVH az ellenőrzés mellett a tájékoztatásaival, így a „Tájékoztató az influenszer marketingről” című kiadványával és a legújabb podcast adásával is segíti a véleményvezéreket abban, miként tudnak jogszerűen reklámozni.
A GVH tavaly év végén aktualizált útmutatója gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák szemléltetésével mutatja be, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatását biztosító elvárásoknak, például egy kizárólag írásos szöveget tartalmazó, vagy épp egy videósposzt esetében. Az útmutató így a mindennapi gyakorlatban felhasználható, közvetlen és részletes támogatást nyújt az influenszerekkel hirdető vállalkozásoknak, a közvetítő- és reklámügynökségeknek, illetve maguknak a véleményvezéreknek is.
Az elmúlt időszakban a nemzeti versenyhatóság több olyan ügyet is lezárt, amelyekben érintettek voltak influencer ügynökségek, illetve egyéni vállalkozó véleményvezérek is. Kiderült, hogy egy sportfogadás-tanácsadó oldal influencerek közreműködésével tévesztette meg a fogyasztókat, májusban pedig bírsággal zárult a Norbi Update termékek forgalmazójával szemben lefolytatott versenyhatósági vizsgálat. A GVH továbbra is kiemelten figyeli a közösségi média felületeken megjelenő reklámokat.
A nemzeti versenyhatóság év elején indult podcast-sorozatának legfrissebb epizódjában az influencerek reklámtevékenységével kapcsolatban lefolytatott versenyfelügyeleti eljárások tapasztalatairól és a felelősségi kérdésekről esik szó. A beszélgetés során szóba kerülnek azok a speciális ágazatok is, ahol egyáltalán nem megengedett az influencer reklámozás. A lenti linkeken keresztül elérhető adásban ismét hasznos tanácsokat kapnak a vállalkozások, hogyan tudnak jogszerűen reklámozni a közösségi média felületeiken.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A témát feldolgozó podcast beszélgetés első részében szó volt többek között arról, hogy ki tekinthető influencernek, mióta és miért foglalkozik a GVH ezzel a területtel, milyen problémák merülhetnek fel az influencer marketing során.