Egyre többen vásárolnak így Magyarországon: komoly akciókat húzhatnak be

Pénzcentrum2023. június 6. 21:32

Egyre inkább értékké válik a személyes adat, de most már nem csak a vállalatok, hanem a vásárlók számára is. Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe

Évről évre egyre népszerűbbé válnak az internetes szolgáltatások, aminek eredményeként a válaszadók közel fele már a digitális technológiák segítségével intézi a napi ügyeit. Minden második (46%) vevő rendelt ételt online az elmúlt három hónapban, ami több mint 10 százalékos növekedést jelent tavaly júniushoz képest. A megkérdezettek többsége (53) már videóhívásokkal is tartja a kapcsolatot a családjával és a barátaival, tízből hatan (62%) pedig streamingszolgáltatáson keresztül hallgatnak zenét- derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.

A vásárlók a digitális megoldások használata során egyre inkább felismerik a személyes adataikban rejlő üzleti értéket, és hajlandók is élni ezzel a lehetőséggel. A kutatásban résztvevők kétharmada (66%) megosztaná magáról ezeket az információkat, ha cserébe kedvezőbb áron kaphat szolgáltatásokat.

„Jelentős fordulat figyelhető meg a vevők tudatosságában. Ma már nem hiszik el, hogy valami ingyen van csak azért, mert nem pénzzel, hanem az adataikkal kell érteni fizetni – hangsúlyozta Palincsár László, a EY frissen indított Brand, Customer és Marketing szolgáltatások vezetője. „Azok a vállalatok, akik ezt időben felismerik, képesek lesznek rá, hogy olyan vásárlói élményt alakítsanak ki, amellyel érezhető versenyelőnyhöz jutnak. A megfelelő adatok birtokában ugyanis a cégek személyreszabott ajánlatokat készíthetnek, így a tömegkommunikációt felválthatja a párbeszéd” – tette hozzá.

Amellett, hogy a digitális technológia egyre inkább a mindennapi élet részévé válik, az emberek tartanak is annak hatásaitól. A válaszadók többsége aggódik azon, hogy esetleg ellopják és visszaélnek a személyes információival (55%) vagy harmadik félnek értékesítik azokat (53%).

Címkék:
vásárlás, digitális, tech, adatvédelem, felmérés, kedvezmény, adatbázis, internetes vásárlás, streaming szolgáltatás, internetes áruház, személyes adatok,