Pénzcentrum • 2023. május 23. 08:33
Az Erste Bank arra kér, hogy gyanakodjunk, ha nem is rendeltünk csomagot - ezúttal futárszolgálatok nevében küldenek leveleket a csalók.
Egyre több jelzés érkezik internetes forumokon arról, hogy újabb adathalász-próbálkozás zajlik nagy hullámban hazánkban. Még az Erste Bank is felhívta a figyelmet: a csalók egy futárszolgálat nevében küldött üzenetekben próbálják megszerezni banki adatokat, hogy pénzt szerezzenek. Valószínű, hogy más pénzintézet ügyfeleitől is igyekeznek adatokat megszerezni, tehát a csalás bankfüggetlen.
Az Erste szerint erre a néhány pontra érdemes a legjobban figyelni:
- gyanakodjunk, ha nem küldtünk vagy nem várunk csomagot, de ennek ellenére futárszolgálat nevében küldött SMS-t vagy e-mailt kaptunk,
- csomagot küldtünk vagy csomagot várunk ugyan, de a futárszolgálat üzenetének tűnő SMS vagy e-mail szövege magyartalannak, rosszul fogalmazottnak tűnik,
- az e-mail feladójának címe nagy mértékben vagy akár teljesen eltér a futárszolgálat hivatalos e-mail címétől (az eredetit inkább ellenőrizzük le a futárszolgálat honlapján, így máris lebuknak),
- az üzenetben található link nem a futárszolgálat hivatalos oldalára navigál,
- vagy az üzenetben található linken megjelenő weboldal szövege is magyartalan, rosszul fogalmazott mintha egy fordítóprogramon ment volna át. Ezt szerencsére a legkönnyebb kiszűrni.
Címkék:
bank,
átverés,
erste,
csomagküldés,
sms,
csalók,
csomag,
csomagszállítás,
futárszolgálat,
csalások,
internetes csalások,