Pénzcentrum • 2022. július 27. 14:30
Évek óta hallani arról, hogy a streaming szolgáltatóké a jövő és a tévének leáldozott. Ezt bizonyítja az is, hogy csak tavaly az Egyesült Államokban ötmillió háztartás döntött úgy, hogy lemondja a tévéelőfizetését és inkább a gyakorlatilag végtelen lehetőséget kínáló streaming oldalakra fizetnek elő. Hazánkban viszont még koránt sem figyelhető meg ez a tendencia – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából.
Magyarországon továbbra se csökken a legújabb felmérések szerint a tévénézők száma: átlagosan több mint napi 4 órát töltünk a képernyő előtt, amivel Európa élbolyához tartozik. Ráadásul a háztartások körülbelül 91 százalékának van előfizetése, miközben mindössze 1 százalék mondja azt, hogy nincs előfizetése, miközben előfizet valamilyen streaming szolgáltatásra.
Az NMHH tavaly ősszel végezte el a felmérését, aminek során 3000 háztartásban végezték el a kutatást. Kiderült, hogy bár a tévénézési szokások stabilak, a műsorhoz jutás módja jelentősen változott. A 20 legnagyobb szolgáltató adatai szerint 2018 végén a háztartások 24,5 százaléka fogta a műsort valamilyen műholdról vagy földfelszíni adóról. Ez a szám mostanra 19.5 százalékra csökkent. Ez pedig azt jelenti, hogy megközelítőleg minden ötödik előfizető már valamilyen vezetékes tévészolgáltatást használ.