Pénzcentrum • 2022. június 26. 21:01
Számtalanszor találkozhattunk már azzal a problémával, amikor egy bizonyos levelet vagy bármilyen más küldeményt csak személyesen tudtunk volna átvenni, ám amikor meghozta volna a postás, nem voltunk otthon. Az is gyakran előfordul, hogy munkánk, utazásunk miatt nem tudunk elmenni a küldeményért a postára, így meg kell oldanunk a posta meghatalmazás kérdését.
Cikkünkben minden fontos tudnivalót elárulunk a posta meghatalmazás kapcsán: nem szükséges formanyomtatvány, bárki részéről elkészíthető a meghatalmazás posta küldeményátvételre, ám nem árt, ha tudjuk, melyek a posta meghatalmazás nyomtatvány formai követelményei. Magyar Posta meghatalmazás minta: mutatjuk, mit írj rá a meghatalmazásra és azt is, hogyan intézd a posta meghatalmazást online, gyorsan és problémamentesen, online posta meghatalmazás segítségével!
Magyar Posta meghatalmazás: ezt írd rá a papírra!
A posta meghatalmazás egy bárki által elkészíthető, egyszerű, rövid dokumentum, amelyben közöljük, hogy ki a Meghatalmazó (akinek a küldemény szól, de nem tudja átvenni) és ki a Meghatalmazott (aki helyette átveszi a küldeményt), illetve rögzíthetjük benne, hogy mikor (mettől meddig veheti át) és milyen ügyben (postai küldeményátvétel) járhat el a nevünkben.
Mikor érvényes egy posta meghatalmazás?
Ahhoz, hogy egy posta meghatalmazás szabályszerű és érvényes legyen, a következő kritériumok közül valamelyiknek érvényesülnie kell:
- vagy a Meghatalmazó írja meg és írja alá saját kezűleg vagy minősített elektronikus aláírással;
- vagy ha nem a meghatalmazó írja, két tanúnak kell a hitelességet alátámasztani aláírásukkal, adataikkal (a név és a lakcím elég).
Posta meghatalmazás online: hogy működik?
Rengeteg magyarnak jelent felüdülést, hogy végre már nem csak a megszokott posta meghatalmazás nyomtatvány kitöltésével vagy egy kézzel írott papírral veheti át hozzátartozói küldeményeit, ugyanis végre elérhető a Magyar Postánál is az eMeghatalmazás funkció. Az eMeghatalmazás személyre szabható (eldönthetjük, ki, mikor, milyen küldeményt vehet át a nevünkben), sőt, több kézbesítési címet és meghatalmazottat is bevihetünk a rendszerbe. A posta meghatalmazás érvényessége 1 naptól 5 évig terjedhet – közeli hozzátartozók esetében, idős rokonoknál, hogy egymást tehermentesíthessük, célszerű az utóbbi alternatívát választani.
Ehhez regisztrálni kell a Magyar Posta ÉnPostám felületén (www.posta.hu/enpostam), az adataink hitelesítése Ügyfélkapuval történik, de az ÉnPostám kártya hozzárendelésével is megtörténhet. A posta meghatalmazás ügyintézéshez nem kell bemenni a postára, ugyanis a Magyar Posta kiküldi az adott címre a posta meghatalmazás igazolványt, amivel a meghatalmazott eljárhat a nevünkben.
Magyar Posta meghatalmazás minta letöltése
A következő letölthető dokumentumokat használhatjuk egyszerűen, ha egy posta meghatalmazás nyomtatvány kitöltésére van szükségünk:
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
1. Magyar Posta meghatalmazás, digitálisan kitölthető (forrás: Magyar Posta)
Hivatalos Magyar Posta meghatalmazás minta
2. Általános posta meghatalmazás (digitálisan és kézzel is kitölthető)