Új fordulóhoz ért az okostelefon-háború Magyarországon: rengetegen veszik ezt a kínai márkát

Pénzcentrum2022. május 10. 17:33

A Canalys vezető piackutató szerint Magyarországon a Xiaomi 21%-os részesedéssel második szereplő a magyar okostelefonpiacon, a társaság 2021 negyedik negyedéve óta tartja ezt a pozíciót. A Xiaomi éven belüli növekedése a magyar piacon 2022 első negyedévében 45% volt.

A világpiacot nézve, a szóban forgó időszakban a Xiaomi a harmadik legtöbb okostelefont hozta forgalomba, ezzel párhuzamosan fokozatosan erősíti a pozícióit a prémium szegmensben. Tavaly novemberben a MIUI havi aktív felhasználóinak a száma világszerte átlépte az 500 milliót, ami azt jelenti, hogy a felhasználók száma 32 százalékkal nőtt egyetlen év alatt. Eközben az AIoT platform használóinak száma is tovább bővült, és átlépte a 434 milliót, vagyis ennyi eszköz csatlakozik a Xiaomi platformjához az okostelefonokon, táblagépeken és laptopokon kívül.

Megugrott a kínai Xiaomi forgalma és a nyeresége tavaly. A  cég közlése szerint az értékesítési árbevétele az egy évvel korábbihoz képest 33,5 százalékkal nőtt.

Címkék:
vásárlás, okostelefon, telefon, márka, kütyü, okoseszköz,