Pénzcentrum • 2022. március 16. 14:00
Fontos bejelentés az OTP Banktól: március 24-e az az új határidő, amire érdemes figyelnie az ügyfeleknek. Néhány hét múlva ugyanis a hitelintézet kivezeti a lakossági SmartBank szolgáltatást, helyét az új OTP MobilBank veszi át. Az új applikáció - az új InternetBankkal együtt – már minden lakossági ügyfél számára elérhető. A „haladék” ellenére a pénzintézet továbbra is kéri érintett lakossági ügyfeleit, hogy mihamarabb regisztráljanak és próbálják ki az új mobilbanki alkalmazás funkcióit.
A napokban bejelentést tett az OTP Bank lakossági ügyfelei számára: 2022. március 24-ig meghosszabbítja a SmartBank mobilbanki alkalmazás használatának lehetőségét. Az eredeti határidő március 1-je lett volna, ekkorra tervezték az applikáció kivezetését. A pénzintézet szerint a halasztás oka, hogy még mindig van több százezer olyan felhasználó, akik még nem regisztráltak az új szolgáltatásra.
Tehát az új határidő március 24-e.
Az OTP Bank felhasználói a korábbi években a SmartBank nevű alkalmazást használhatták okostelefonjukon, banki ügyeik intézésére. A hitelintézet azonban 2020-ban bevezette új applikációját, az új OTP MobilBankot, amit már közel 1 millióan töltöttek le az App Store-ból illetve a Google Play-ből. Két hét múlva tehát már csak ez az új alkalmazás lesz elérhető a lakossági ügyfelek számára – tájékoztatta a bank a Pénzcentrumot.
Az új OTP MobilBank alkalmazásban elérhető szinte minden olyan funkció, ami jelenleg a lakossági SmartBankban megtalálható. Mindez lehetővé teszi, hogy március 24-től a lakossági SmartBank szolgáltatást kivezesse a hitelintézet, és lakossági ügyfelei már csak az új mobilalkalmazást használják majd.
Vouszka Péter, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője a Pénzcentrumnak elmondta, hogy intenzív ügyféltájékoztatást és kommunikációs kampányt folytatnak hónapok óta. A kivezetési periódus meghosszabbításával az újdonságokat lassabban elfogadó ügyfeleknek szeretnék kényelmesebbé tenni a váltást.
Mi lesz azokkal, akik nem állnak át az új alkalmazásra?
A lakossági SmartBank kivezetése után átmenetileg a bank lakossági ügyfelei továbbra is be tudnak majd lépni a korábbi alkalmazásba, de a belépést követően számukra már csak az új internet- és mobilbank egyszerűbb, azonosított regisztrációja lesz elérhető az applikáción belül.
A hitelintézet szakemberei azt javasolják, hogy az ügyfelek ne hagyják a regisztrációt az utolsó pillanatra, hanem regisztráljanak minél hamarabb.
Regisztrációjukat elindíthatják
- a „régi” alkalmazásokból – SmartBank, OTPdirekt internetbank;
- az OTP Bank honlapjáról;
- vagy az új OTP MobilBank alkalmazás letöltésével az App Store-ból illetve a Google Playből.
A letöltést követően az ügyfelek néhány egyszerű lépéssel létrehozhatják új digitális felhasználói fiókjukat, amellyel megkötik a Digitális Szolgáltatási Szerződést és máris használhatják vele az új InternetBankot. Ezután már csak a mobileszköz regisztráció pár lépése van hátra, és már használhatják is az új internet- és mobilbanki funkciókat.
Mint megtudtuk, az új mobilalkalmazásban számos olyan extra funkció is működik, ami könnyen követhetővé teszi a mindennapi kiadásokat és segíti a pénzügyi tervezést is (például Kiadásfigyelő funkció, Megtakarítási Portfóliónézet, azonnali alkalmazás értesítések, adományozás, Openbank funkció, állampapír vétel, számos tranzakció szűrési lehetőség, tranzakciók pontos helyszíne térképnézettel stb.).
Mik a legfontosabb változások?
Az egyik legfontosabb változás, hogy a SmartBank kivezetésével a kártyafedezeti utalás funkció megszűnik, helyette az új alkalmazásban az azonnali átutalás funkció használható.
Az internetes vásárlási tranzakciók jóváhagyására a SmartBank kivezetését követően már csak az új MobilBankban lesz lehetőség, ezért akik március 24-ig esetleg nem regisztrálnak az új appra, ezt követően SMS-ben és Telekóddal tudják csak jóváhagyni ezeket a tranzakciókat, mindaddig, amíg nem töltik le és regisztrálnak az új applikációra.
Az új internet- és mobilbank esetében az egyik jelentős változás az azonosítás módjában van: a bejelentkezéshez az internetbanki azonosító (HAZ) és a számlaszám helyett mindössze az e-mail címre van szükség. A későbbiekben pedig majd az összes, bejelentkezést igénylő digitális felülethez az e-mail címen alapuló azonosítást fogják kérni az OTP ügyfeleitől, egységes jelszókezelés mellett. Ez egyszerűbb, kényelmesebb hozzáférést tesz lehetővé az online felületekhez.
Az új OTP MobilBank felhasználói SMS-ek helyett azonnali, ún. push üzenetben (alkalmazásüzenetek) értesülhetnek a kártyás tranzakciókról, valamint a számláikon történt pénzmozgásokról.
Ezen kívül push üzenetet kapnak az internetbanki belépés/tranzakciók jóváhagyáshoz is. Mobilbanki regisztráció esetén az internetes vásárlások jóváhagyásáról is push üzenetben értesülnek a felhasználók.