Pénzcentrum • 2022. január 3. 19:05
Az előző év hasonló időszakához képest nagyságrendileg azonos mennyiségű hanghívást indítottak a Telenornál, de átlagosan 15-20 százalékkal hosszabb hívásokat bonyolítottak.
Január elején a korábbi évekhez hasonlóan, összesített értékek alapján adatforgalom, SMS és hanghívások szempontjából elemezte a hálózatán keletkezett forgalmat a Telenor. Ezek alapján elmondható, hogy a vizsgált szilveszteri időszakban, 2021.december 31. 00:00 és 2022. január 1. 23:59 között az előző év hasonló időszakához képest nagyságrendileg azonos mennyiségű hanghívást indítottak, de átlagosan 15-20 százalékkal hosszabb hívásokat bonyolítottak a Telenor ügyfelei.
A vizsgált két napon belül az indított hívások számát tekintve az újév első órájában kiugró mennyiségű hívás indult, ez a környező órákhoz képest 6-13-szoros növekményt jelentett, ami e tekintetben még a teljes ünnepi időszakot vizsgálva is egy rekorder órának számított.
A más országokba indított (nemzetközi) hívásoknál megfigyelhető, hogy az év utolsó napján, az esti órákban többen telefonáltak külföldön élő barátaiknak, családtagjaiknak, mint egy átlagos nap estéjén, és az újév első órájában több országba – például az Egyesült Királyságba, Lengyelországba, Romániába – kiugró mennyiségű hívás indult; többszöröse az ezt megelőző és követő órákhoz képest.
A szilveszteri adatforgalom az éves növekedési trendeket némileg meghaladva az előző év hasonló időszakához képest 15% forgalomnövekedést hozott.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az SMS szerepe a tavaly szilveszteri időszakhoz képest csökkent, idén 10%-kal kevesebb rövid szöveges üzenetet küldtek a Telenor ügyfelei ebben az időszakban. Önmagában az idei időszakot vizsgálva látható, hogy az SMS az újévi köszöntés eszköze volt: az éjfél utáni órában az előző és azt követő órákhoz képest 3-8-szorosára nőtt a forgalom.