Pénzcentrum • 2021. október 24. 12:05
A személyi igazolvány, a lakcímkártya és a TAJ kártya mellett az adókártya az egyik legfontosabb okmányunk, amire bármilyen, pénzüggyel és adózással kapcsolatos ügyintézés kapcsán szükségünk lehet. Az adókártya igénylés már nem csak személyesen történhet meg, hanem online is: adókártya igénylés Ügyfélkapun keresztül.
Cikkünkben az adókártya igénylés témakörével kapcsolatban nyújtunk átfogó tájékoztatást: eláruljuk, hogyan történik az adókártya igénylés online (adókártya igénylés Ügyfélkapun keresztül), illetve az adókártya igénylés hol lehet elintézni személyesen. Tudd meg, az adókártya igénylés hány nap leforgása alatt megy végbe, illetve, hogy az adókártya mennyi idő alatt jön meg! NAV adókártya igénylés Budapest hol lehetséges, honnan kérhető le adókártya igénylés 2021 nyomtatvány?
Mi az adókártya?
Az adókártya az egyik legfontosabb igazolványunk, amire feltétlenül szükségünk van pénzügyeink intézéséhez (például hitelfelvétel), illetve minden esetben, amikor adóköteles jövedelmet szerzünk. Az adókártya bemutatása szükséges egy új munkahely létesítése során, már a munkaszerződés megkötése esetén, gépjármű- és ingatlanvásárlásnál, illetve az éves személyi jövedelemadó bevallásnál is. Az adókártya megléte és az adóazonosító jele elengedhetetlen, hogy az adók megfizetése mellett juthassunk hozzá hivatalos nettó jövedelmünkhöz.
Az adókártya egy, a személyi igazolványhoz hasonló méretű plasztikkártya, amelyen szerepel a családi- és utónevünk, az anya leánykori családi- és utóneve, a születés helye és ideje, az adóigazolvány kiállításának dátuma és természetesen az adóazonosító jele, amelyet az azonosításunkhoz használunk. Az adókártya önmagában nem bizonyító erejű okirat, vagyis a személyi igazolvány és a lakcímkártya felmutatása nélkül nem lehet használni – természetesen ettől függetlenül az adókártya ellopását, elvesztését a rendőrségen jelentenünk kell.
Amennyiben az adókártya tulajdonosa elhalálozik, vagy véglegesen elhagyja Magyarországot, a NAV bevonja az okmányt. Új NAV adókártya igénylés során a régi adókártyát le kell adnunk a vámhivatal ügyfélszolgálatán. Újszülöttek részére családi adókedvezmény igénylés céljából a gyermek anyakönyveztetése után a NAV hivatalból kiállítja a baba részére az adókártyát (nem kell külön adókártya igénylés).
Adókártya igénylés 2021
Az adókártya igénylés egy egyszerű procedúra, amelyet megtehetünk saját nevünkben, meghatalmazottként és gyámként is, azonban szükséges hozzá a személyi igazolvány és a lakcímkártya bemutatása, illetve az adókártya igénylés 2021 nyomtatvány kitöltése. Az elmúlt évek során, különösen a koronavírus járvány térhódításának köszönhetően a hivatalos okiratok igénylése leegyszerűsödött: jelenleg történhet az adókártya igénylés online és postai úton is.
Adókártya igénylés hol lehet?
Az adókártya igénylés postai úton, személyesen, illetve online is elintézhető, azonban mi az online adókártya igénylést javasoljuk, ugyanis ezen az úton a legegyszerűbb és a leggyorsabb az adókártya igénylés.
Adókártya igénylés online
A hivatalos azonosító okiratok, igazolványok ügyintézése a mo.hu oldalán keresztül történik. Az adókártya igénylés Ügyfélkapun keresztül igazán egyszerű: töltsük le az adókártya igénylés nyomtatványt (21T34), ezt egészítsük ki a ránk vonatkozó adatokkal, majd töltsük vissza a rendszerbe. 2021-ben bővült az intézhető ügyek köre a NAV-nál, amelyekhez segítséget nyújt az ONYA (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Adókártya igénylés személyesen vagy postán
A postai adókártya igénylés 2021 során szintén szükségünk van az adókártya igénylés nyomtatványra, amelyet kitöltve, 2 példányban kell postáznunk a NAV részére. A személyes adókártya igénylés megtehető bármelyik NAV Ponton (olyan kormányablakokban, ahol van NAV Ügyfélszolgálat is).
Adókártya igénylés Budapest hol?
Adókártya igénylés esetén, ha a személyes ügyintézést választjuk, mindenképpen tartsuk szem előtt, hogy Budapesten nincs minden kerületben NAV Ügyfélszolgálat! A következő helyszíneken található NAV Pont, ahol az adókártya igénylés 2021 évében elvégezhető:
- Budapest IV. kerület: István út 15.
- Budapest VIII. kerület: Baross utca 59.
- Budapest X. kerület: Havas Ignác utca 1-3.
- Budapest XI. kerület: Bocskai út 39-41.
- Budapest XII. kerület: Kiss János altábornagy utca 33-35.
- Budapest XIX. kerület: Városház tér 18-20.
- Budapest XX. kerület: Vörösmarty utca 3.
Adókártya igénylés 2021 nyomtatvány
Az adókártya igénylés 2021 nyomtatvány kitöltése nem bonyolult – egy aránylag rövid és egyszerű dokumentumról van szó. Az adókártya igénylés nyomtatvány a 21T34-es kóddal van ellátva, egyszerűen hozzáférhető és letölthető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal oldalán. Az adókártya igénylés nyomtatvány kitöltése során láthatjuk, hogy nem minden rész vonatkozik ránk – ezeket hagyjuk üresen! Amennyiben túl bonyolultnak tartjuk a nyomtatványt, az adókártya igénylés során kérjük a NAV Ügyfélszolgálat egyik alkalmazottjának a segítségét.
Az adókártya igénylés mennyi idő?
A NAV adókártya igénylés leadását követően a szerv megkezdi az ügyintézést, ami a leadástól számított 15 napon belül végbe megy. Ezt követően a NAV postai úton juttatja el az igazolványt az igénylőhöz, ez idő alatt pedig használhatunk az adókártya helyett egy ideiglenes igazolást az adóazonosító jelünkről.
Az adókártya igénylés mennyibe kerül?
Az adókártya igénylés alapesetben illetékmentes – ez vonatkozik az első adókártya igénylés esetére (például egy újszülött részére), az adatmódosítás esetére (például házasságkötésből származó névváltoztatás), a sérülten kiállított adókártya illetve az ellopott adókártya esetére. Minden olyan esetben, amikor az adókártya a mi hibánkból semmisült meg (elveszett, megrongálódott), az adókártya igénylés díja 3.000 Ft – ezt az összeget a NAV-nak fizetjük, amit megtehetünk banki átutalással, bankkártyával, vagy kézpénzzel a NAV ügyfélszolgálatán.