Pénzcentrum • 2021. augusztus 8. 07:02
Rengetegen azért várják az új szériás okostelefonok megjelenését, hogy az egyel korábbi szériát jóval olcsóbban vásárolják meg. A piaci szereplők szerint az árcsökkenés mértéke gyártónéként eltér, sőt, sok mobilóriás már az új telefonok megjelenése előtt leakciózza a régieket.
Azt már korábban megtudhattuk a hazai piaci szereplőktől, hogy iPhone-ból mindig a legolcsóbb szériák fogynak a legjobban Magyarországon, ám vannak olyanok, akik nem érik be a legkisebb tárhelyes, régebbi modellekkel. Ők az az egyébként nem elenyésző csoport, amely azért örül egy-egy új telefonszéria bevezetésének, mert így az eggyel régebbit olcsóbban tudják megvenni.
De vajon mennyivel járnak jobban a kivárással? A Pénzcentrum erről kérdezte a legagyobb hazai piaci szereplőket. Az eMAG elmondta, hogy jellemző módon egy gyártó új okostelefon modelljének érkezése nincs közvetlen összefüggésben a régi típusok árcsökkenésével. Amennyiben a régi és új típus hasonló szegmenst céloz, úgy a régi típust a gyártók újrapozícionálják, általában ekkor csökkentik a korábbi modell árát.
Azt tapasztalják hogy az eredeti árához képest 20-30 százalékkal alacsonyabb áron fut ki egy-egy tipikus okostelefon - ám az ár alakulása több összetevőtől is függ.
Egyedi piaci hatások esetenként indokolttá tehetnek ennél nagyobb mértékű árcsökkenést is - például a pandémia első hónapjaiban tavaly jelentősen csökkentek az eladások világszerte. És az olyan egyedi akciós kampányok során (amilyen az eMAG-nál csak évente egyszer megrendezett Black Friday) is elképzelhetők nagyobb, de csak korlátozott ideig tartó árengedmények.
Hozzátették, a legtöbb gyártó már előre 1-2 hónappal elkezdi csökkenteni az árakat. Az Apple esetében ugyanakkor ez nem igaz, náluk mindez az új modell bejelentése után történik meg.
Szabó Gábor, a Telenor Magyarország készülék-portfólió menedzsere szerint is gyakorlatilag azonnal csökkentik az árakat a gyártók. Azonban a képlet nem olyan egyszerű, mint sokan gondolják:
Ezt még gyártónként sem lehet megmondani, minden esetben az adott készüléktől függ. Az új széria a bevezetéskor szokott a legdrágább lenni, így a korábbi terméket a gyártó mihamarabb szeretné eladni, hogy már csak az új szériával lehessen jelen a piacon
- jelentette ki a szakember.
A Media Markt tapasztalatai szerint nagyon eltérő tud lenni az árcsökkentés, de javarészt 15-20 százalékkal csökkentik az korábbi szériák árait. Természetesen ezek promóciókhoz társítva még nagyobb engedmények is lehetnek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Rengetegen várják a nagy napot
Kérdésünkre a Media Markt közölte: többen vannak azok, akik kivárják a következő generáció megjelenését, hogy olcsóbban jussanak hozzá a régebbi modellekhez.
Ez nem meglepő, ugyanis az utóbbi 2 évben lényegesen magasabb árponton nyitnak az új készülékek, szinte minden prémium gyártó esetében, ilyenkor pedig határozottan nő az érdeklődés a korábbi modellek iránt
-írták.
A jelenséget az eMAG-nál is tapasztalják, ám gyártónként jelentősen különböznek a vásárlói szokások. A prémium modellek esetében mindig nagyobb kereslet mutatkozik az új modellekre, hiszen ezzel a vásárlással nem pusztán egy új modellre tesz szert a vevő, hanem kvázi az ezzel járó “életérzést” is megvásárolja.
Viszont aki számára a telefon nem státuszszimbólum, hanem csupán hétköznapi használati eszköz, jól járhat, ha mondjuk egy előző évi felső-, vagy felső középkategóriás készüléket választ, és annak az esetében is kivárja, hogy az eleve 20-30 százalékkal alacsonyabb árát tovább csökkentsük valamelyik kampányunk keretében
- közölte az áruház.
Szabó Gábor attól beszélt, az okostelefon-piacon trend lett, és jól megfigyelhető, hogy az új termékek bevezetésekor mindig van egy bizonyos mennyiségű ügyfél, akik bármi áron szeretnék megszerezni a legújabb modellt. Ezt a gyártók is generálják különböző előrendelési akciókkal és figyelemfelhívó kampányokkal.