Pénzcentrum/Index.hu • 2020. január 10. 13:01
A Revolut több ügyfele sem fért hozzá a pénzéhez az elmúlt hetekben - írja az Index. A vállalat a pénzmosási törvényre hivatkozva zárolja a számlákat.
A lapnak nyilatkozó egyik ügyfél már három hete nem tud utalni a szolgáltatással, és a cég már olyan dokumentumokat is elkért, ami nem feltétlenül indokolt. Így például a jövedelem forrását jövedelemigazolással kellett az ügyfélnek igazolnia. Ehhez egyébként a Revolutnak semmi köze, hiszen a pénz már egy ideje legálisan a bankrendszeren belül volt. Az eset nem egyedi.
A Revolut jelenleg veszteségesen működik, az árazásuk ugyan rendkívül kedvező, de ez a jövőben megváltozhat, mikor már sikerül kellően elterjedté válnia. A zárolások mindenesetre nem segítik ezt a folyamatot, hiszen meglehetősen rombolják az ügyfelek bizalmát. A Revolut brit vállalat, emellett Litvániában rendelkezik hatósági felügyelettel, Magyarországon határon átnyúló tevékenységet folytat, a Magyar Nemzeti Banknak így korlátozott felügyeleti lehetőségei vannak.
Aki most nagyobb összegű pénzt tölt fel a felületre, az készüljön fel arra, hogy a cég - a pénzmosási szabályok megsértését elkerülendő - szigorú és elég lassú intézkedéseket foganatosított, ami meglehetősen sok reklamációt szült az ügyfelek körében. Mivel a Revolut brit jog alatt működik, így a jogérvényesítésre is csak Nagy-Britanniában van lehetőség, a magyar hatóságok nem tudnak segíteni. Magyar élőhangos megoldásra egyelőre a cégtől nem számíthat.