Megtévesztette ügyfeleit: gigabírság a szolgáltatónak

Pénzcentrum2014. július 2. 16:00

Megtévesztő reklámozásért 10 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telenor Magyarország Zrt.-t (Telenor), mivel 2013. május 9. és 2013. június 19. között úgy hirdette "korlátlan beszélgetés" szlogennel Családi Csomag szolgáltatását, hogy a szolgáltatás általános szerződési feltételei között 1000 perces időbeli korlát szerepelt.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás ténylegesen nem számlázott az eljárás 2013. szeptemberi indításáig a forgalmi korlát túllépése esetén sem, azonban a szerződéses feltételek tartalmaztak egy -a fogyasztók nagy része által el is ért - korlátot, amely felett a vállalkozásnak lett volna lehetősége a korlátlanság ígérete ellenére számlázni, azaz korlátozni az érintett csomagba foglalt ingyenes beszélgetések időtartamát. A vállalkozás az eljárás indítását követően módosította a szerződéses feltételeket, de arra vonatkozóan nem tudott biztosítékot nyújtani, hogy a "korlátlan beszélgetés" korlátozására egyébként sem került volna sor.

A Telenor álláspontja a büntetéssel kapcsolatban a következő:
"Álláspontunk szerint a Telenor Magyarország jóhiszeműen járt el a vizsgált korlátlan Családi Csomag kampány során. Társaságunknak nem állt szándékában megtéveszteni a fogyasztókat és egyetlen ügyfelének sem terhelt ki percdíjat a hívócsoporton belüli belföldi hívásokért a korlátlanként reklámozott Családi Csomag szolgáltatás megrendelése esetén. Az ÁSZF-ben valóban szerepel egy 1000 perces limit, ami felett társaságunknak elvileg lehetősége lett volna forgalmi díjat számlázni, de ezzel a lehetőséggel a Telenor nem élt, így a reklámban foglalt "korlátlan" állítás teljesült. A hatósági eljárás megindítását követően a kifogásolt rendelkezést töröltük is az ÁSZF-ből az akció alatt szerződött ügyfeleket érintően. Előfizetőinket semmilyen kár nem érte, sajnálatos módon a Gazdasági Versenyhivatal ettől függetlenül megállapíthatónak tartotta a jogsértést. A hatóság döntése ellen jogorvoslattal kívánunk élni."

A versenyhivatal szerint a korlátlanság ígérete igen gyakori a kommunikációs szolgáltatók között, és több hasonló vizsgálat indult már a témakörben, a hiányos vagy megtévesztő üzenet miatt vizsgálódtak. A jelen esetben a Telenor nem pusztán elhallgatta, hogy a szerződéses feltételek tartalmaznak egy forgalmi korlátot, de kifejezetten korlátlanként népszerűsítette a szolgáltatását.

A hivatal több enyhítő körülményt jegyzett fel, de tekintettel többek között a Telenor ellen folyt korábbi versenyfelügyeleti eljárásokra, köztük arra, amelyben a korlátlanság tényleges korlátai miatt marasztalta el a GVH a Telenort, bírság kiszabását is indokoltnak találta, és 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

 

Címkék:
tech, Telenor, bírság, telefon,