MTI • 2014. július 1. 18:32
Jelentősebb fennakadások nélkül sikeresen elindította a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NMF Zrt.) az országosan egységes közterületi parkolási rendszert - közölte az NMF Zrt. kedden az MTI-vel. Hozzátette: az EME Zrt. keddtől nem nyújthat mobilparkolási szolgáltatást, a nála maradt, előre befizetett összegeket visszakérhetik az ügyfelek.
Az NMF tájékoztatása szerint kedden délig az új rendszerben több mint 20 ezer sikeres mobilparkolási és e-matrica vásárlási tranzakciót indítottak a felhasználók. Ez idő alatt 6 ezer parkolást ellenőrző lekérdezés történt az önkormányzatok részéről.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. az MTI megkeresésére közölte azt is: az órákat hétfőről keddre virradó éjszaka mindenhol átmatricázták, feltüntetve az új információkat. Továbbá leszögezték: az EME Zrt. nem jogosult közterületi mobilparkolási szolgáltatást nyújtani. Kedden reggel, valamint délelőtt, minden szolgáltató lekapcsolta az EME 810-es parkolási előhívó számát. Azok a felhasználók akik még az EME Zrt. rendszerén keresztül tudtak közterületi mobilparkolást kezdeményezni, érvénytelen tranzakciót indítottak, és a parkolási díj megfizetése hiányában büntetés kiszabására számíthatnak - tájékoztatott az NMF Zrt. Nekik az EMÉ-t kell perelniük, hiszen a cég megtévesztette a felhasználót.
Az NMF Zrt. a rendszer indulását követően megvizsgálta, hogy az EME Zrt. jogkövető magatartást tanúsít-e és arra a következtetésre jutott, hogy több esetben megsértette a törvényi szabályozást. A cég a felhasználókat félrevezetve mobilparkolási szolgáltatást nyújtott úgy, hogy arra jogosultsága nem volt.
Arra a kérdésre pedig, hogy mi lesz a sorsa az ügyfelek által az EME Zrt.-nek előre befizetett összegekkel, az NMF Zrt. így válaszolt: az érintettek vagy felhasználják más, nem közterületi mobilparkolási szolgáltatásra, vagy visszakérik a pénzt EMÉ-től. Az NMF Zrt. felhívta az érintettek figyelmét: ezt külön kell kérni, különben nem fogja az ügyfél megkapni a pénzét. Ha azonban visszakérik a felhasználók a fel nem használt összegeket, akkor az EMÉ-nek a megkötött szerződésük szerint vissza kell utalni azt - közölte az NMF Zrt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az országosan egységes mobilfizetési rendszerhez első körben hat szolgáltató csatlakozott. A három országos mobilszolgáltató mellett (Telekom, Telenor, Vodafone) keddtől az Evopay, az Mpark és a Barion mobilparkolási szolgáltatását lehet igénybe venni az ország valamennyi közterületi parkolási övezetében. A - Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel együtt - 7 szolgáltató közötti különbségek a www.nemzetimobilfizetes.hu honlapon összehasonlító táblázatban találhatók meg, a szolgáltatások részletes ismertetésével.
A törvényi kötelezettség szerint július 1-jével megvalósult és bevezették azt a rendszert, amely a közterületi mobilparkolást és az e-matrica vásárlást szolgálja ki országosan. A rendszer keddi indulásával egy időben a Androidos platformon elérhetővé vált a NMF Zrt. mobilfizetési applikációja. Az iOS appalikáció néhány napon belül az Apple Store-ban elérhetővé válik.