Pert vesztett a Telekom: pénz jár vissza az ügyfeleknek

Pénzcentrum2014. május 8. 19:00

A Magyar Telekom a személyesen vagy postai csekken befizetett számlák után 142 forintos tranzakciós díjat számolt fel ügyfeleinek. A Fővárosi Ítélőtábla döntése szerint a távközlési cég gyakorlata fogyasztóellenes volt, ezért a tisztességtelenül beszedett díjakat vissza kell fizetnie az érintettek.

A Magyar Telekom Nyrt. 2012. május 1 - 2012. november 17. között tisztességtelenül számlázta ki a 142 forintos tranzakciós díjat postai- és személyes befizetés esetén a fogyasztók részére, ezért a vonatkozó szerződési feltételei tisztességtelenek és érvénytelenek - a Fővárosi Ítélőtábla 2014. május 8-án helyben hagyta a Fővárosi Törvényszék vonatkozó, korábbi döntését a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége által indított perben. Az ítélet jogerős, a fogyasztóknak visszajár a jogtalanul kiszámlázott díjtétel.

A Szövetség többször felhívta a figyelmet a Magyar Telekom fogyasztóellenes gyakorlatára. A szolgáltató ugyanis 2012. május 1-jét követően egészen 2012. november 17-ig a személyesen vagy postai úton befizetésre kerülő minden egyes számla esetében 142 Ft-os tranzakciós költséget számított fel ügyfeleinek, pusztán azért, mert a befizetés előbb említésre került módjait választották. Ez a gyakorlat teljes mértékben ellentétes volt a fogyasztók érdekeivel és rendkívül sok ügyfelet érintett: Magyarországon még mindig a postai csekkes befizetési mód a legelterjedtebb. Szintén érthetetlen volt, hogy személyes díjfizetés esetén miért került felszámításra a tranzakciós díj - ekkor ugyanis a fogyasztó kereste fel a szolgáltató üzletét. Azaz a vállalkozás számára ekkor nem keletkezett semmilyen adminisztrációs, illetve postaköltség, ami indokolta volna a díj kiszámlázását. Való igaz, a szolgáltatásnak ára van, amit meg kell fizetni. Ugyanakkor a befizetés módját nem lehet külön még "megsarcolni".

A Magyar Telekom semmilyen valós szolgáltatást nem nyújtott a 142 Ft-os tranzakciós díjfizetési kötelezettséggel szemben. Számtalan fogyasztónak kellett így befizetnie ezt a tisztességtelen díjtételt: pedig a nyugta, csekk kiállítása a nyújtott szolgáltatásnak egyértelműen része, nem lehet azért cserébe további, külön költséget felszámítani.

KATTINTS! Brutálisan drága a sárga csekk - mutatjuk, mi a jobb megoldás

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A Fővárosi Ítélőtábla a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének adott igazat a szolgáltató ellen indított perben. Megállapította, hogy a Magyar Telekom Nyrt. által 2012. május 1. és 2012. november 17-e között alkalmazott vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek, épp ezért azokat a szolgáltatóval szerződő valamennyi fogyasztóra nézve érvénytelennek nyilvánította. Ebbe a körbe tartoznak azok a fogyasztók, akik a szolgáltató vezetékes telefon-, illetve helyhez kötött műsorterjesztési-, valamint az utólag és előre fizetett mobil rádiótelefon szolgáltatását vették igénybe, és akár csak egyszer is felszámításra került e szolgáltatások esetében részükre a postai sárga csekken vagy a személyes ügyfélkapcsolati pontokon történő befizetéskor a 142 Ft-os tranzakciós díj.

Címkék:
tech, sárga csekk, telekom, fogyasztóvédelem,