Ötperces telefonszabály: tényleg gyorsabban kerülhetünk ügyintézőhöz?

Pénzcentrum2014. április 28. 10:05

Január közepe óta törvény szerint is biztosítani kell a telefonos ügyfélszolgálatokon, hogy öt percen belül ügyintézőhöz kerüljünk. Ugyanakkor kérdéses, hogy mikortól ketyeg az öt perc, ráadásul a bizonyíthatóság meglehetősen nehéz lenne. Igaz, egyelőre nem érkezett egy lakossági panasz sem - írja a Népszabadság.

Január közepén lépett életbe a fogyasztóvédelmi törvény módosítása, amely szerint biztosítani kell "az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést" a telefonos ügyfélszolgálatokon. Úgy tűnik, hogy a korábbi hosszas várakozások megszűntek, legalábbis a napilap által megkeresett összes nagy szolgáltatónál sikerült öt percen belül ügyintézőhöz kerülni.

A Vodafone, a UPC, a Telenor, a Telekom, az Elmű és a Főtáv esetében egy és három perc között sikerült élő hanggal beszélni. Ugyanakkor a szolgáltatók elmondták, hogy a törvény módosítása előtt is többségük biztosította az öt percen belüli kapcsolást. A módosítás miatt nem kellett új moderátorokat felvenni vagy külön beruházást végrehajtani.

A nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője szerint ugyanakkor az még önmagában nem jelenti a rendelkezés megsértését, ha öt percen belül nem történik meg a hívásfogadás. Az is kérdés, hogy mikortól ketyeg az öt perc. A bizonyíthatóság is meglehetősen nehéz, különösen, hogy a szolgáltatók csak a kapcsolástól rögzíti a beszélgetést. Ugyanakkor még egyetlen lakossági panasz sem érkezett ilyen ügyben.

Címkék:
tech, telefon, nfh, ügyintézés,