Orosz Márton • 2013. október 3. 09:59
Több bank, az UniCredit, az FHB, a TakarékBank, és a Budapest Bank ügyfelei sem tudták használni bankkártyájukat csütörtök délelőtt. A Pénzcentrum.hu értesülései szerint a leállás egy úgynevezett processzor cég hibájából történt.
Több magyar pénzintézetnél is fennakadások voltak a kártyás tranzakciókban csütörtök délelőtt, sok olyan ügyfél volt, aki nem tudta használni bankkártyáját. Volt olyan bank, melynek kártyájával sem fizetni, sem készpénzt felvenni nem lehetett - értesült a Pénzcentrum.hu. Volt olyan bank, amely úgy oldotta meg a helyzetet, hogy fiókjaiban díjmentes készpénzfelvételt kínált ügyfeleinek.
Lapunk információi szerint a hiba nem a bankok és nem is a kártyatársaságok rendszerében keletkezett, hanem egy több hazai pénzintézettel kapcsolatban álló úgynevezett processzor cég - a First Data Internetional (FDI) - rendszere állt le.
A rendszer leállásának hírét megerősítette a Pénzcentrum.hu-nak az FDI
Magyarország. Mint megtudtuk, az engedélyezési rendszerben egy előre
tervezett, és a bankok felé bejelentett rendszerfejlesztést/frissítést
hajtottak végre hajnalban. Ez összesen maximum 30 perces volt, azonban
nem volt teljesen sikeres, ezért reggel 8 óra és 9.50 között több bank, az UniCredit, az FHB, a TakarékBank, és a Budapest Bank -a szolgáltatón keresztül zajló kártyaelfogadása - részlegesen leállt. Magyarországon kívül Szlovákiát és
Csehországot érintette még a probléma.
A processzor-szolgáltatás lényege, hogy összeköti a kereskedő, a bank és a kártyatársaság rendszerét, menedzseli az adatforgalmat.