Pénzcentrum • 2013. június 11. 15:32
Egységes digitális pénztárcává alakítani a mobiltelefont, amellyel a felhasználó minden fizetési igényt ki tud elégíteni - foglalták össze a MasterCard mobilfizetési céljait a kártyatársaság mai sajtó-háttérbeszélgetésén.
Új, komplexebb megoldásban látja a mobilfizetés jövőjét a MasterCard. Mint az a kártyatársaság mai sajtó-háttérbeszélgetésén elhangzott, egységes, jól használható digitális pénztárcává szeretnék alakítani a mobiltelefont, amellyel a felhasználó minden fizetési igényt ki tud elégíteni.
Összehangolnák a két típusú mobilfizetést
Jelenleg két, alapvetően különböző mobilfizetési technológia működik széles körben: az úgynevezett távoli mobil fizetési elérést (Mobile Remote Payment - MRP) biztosító szolgáltatás, amely különbözik az úgynevezett érintkezés nélküli (Near Field Communication - NFC) alkalmazásoktól.
A kártyatársaság egy banki és telekommunikációs konzorcium tagjaként - az FHB Bankkal, a Celum-csoporttal, a Telekommal és a Telenorral közösen- már 2011-ben elindította a MasterCard Mobile okostelefon alkalmazását, melyet a távoli, tehát nem közvetlenül a kereskedőnél történő fizetésre használnak egyre többen Magyarországon - az alkalmazást eddig több mint 100 ezer felhasználó töltötte le a mobiltelefonjára.
"Mára elérkeztünk oda, hogy az üzleti környezet készen áll egy új szakasz indulására: ez pedig a közvetlenül a kereskedőknél kihelyezett terminálokon történő mobilfizetés- mondta el Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetésért felelős regionális vezetője, aki hozzátette: "A telefont is csupán a terminál elé kell helyezni fizetéskor, tehát hasonló módon történik a fizetés, mint a MasterCard vagy Maestro PayPass kártyák, matricák, órák esetében." A szakember
NFC: A Near Field Communication különböző eszközök érintés nélküli kommunikációjára ad lehetőséget. Az NFC-képes telefonok kiválóan használhatóak érintésmentes fizetési eszközként, elektronikus jegyként, valamint helyettesítik vagy kiegészítik a korábbi mobilfizetési megoldásokat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
POS-terminál: bankkártyás fizetést lehetővé tevő készülék (például boltok kasszáinál).
szerint a két technológia közelít egymáshoz, és előbb-utóbb egy mobiltárcában valósul majd meg a két típusú mobilfizetési alkalmazás.
Jövőre már minden ötödik mobil NFC-képes lesz, ez világszerte összesen 300 millió készüléket jelent. 2016-ra a POS-terminálok 85 százaléka képes lesz fogadni az NFC-jeleket. Európában 500 ezer paypass elfogadóhely van, az elfogadó országok száma 31-re nőtt. A MasterCard szakértői szerint az egyik legfontosabb feltétel az elfogadói hálózat kialakítása, hiszen minden olyan helyen lehet majd az okostelefonba integrált NFC-t használni, ahol PayPass-t elfogadnak. A kereskedők ráadásul egyre szívesebben használják a PayPass-t, látják a rendszer előnyeit. Megjelennek a mobil POS-terminálok, ebben van fejlődési lehetőség.
Párkányi Péter, a társaság mobilfizetési megoldások technológiai vezetőjeelmondta: a telefonnál a bankkártyához hasonló chipre lehet feltölteni az adatokat, ezért a rendszer kimondottan biztonságosnak tekinthető. Ráadásul a telefonban is ki tudom választani, hogy melyik bankkártyával szeretnék fizetni.
"A telefonom az én eszközöm, vele mindent el tudok intézni: online vásárolni, boltban vásárolni, sőt, akár pénzt is küldeni. Ehhez NFC-képes készülékek kellenek, a MasterCard be is vizsgálja ezeket a készülékeket" - tette hozzá a szakember.