Így járnak moziba a magyarok: ezt eszik, ezt nézik, most minden kiderült

Pénzcentrum2024. június 7. 15:00

A kényelmes székek, a minőségi hangrendszer, a tágas lábtér és a nagy vászon teszi élménnyé a mozizást a magyar vásárlók szerint – mutat rá egy új kutatás. A filmkínálat, a kényelem és a vetítési időpont alapján választanak mozit elsősorban a megkérdezettek, ahová leginkább párban járnak.

Az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online kutatás rámutatott, hogy közel 1200 válaszadó osztotta meg mozizási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A kitöltők többsége (70%) havonta legalább egyszer elmegy moziba, míg közel harmaduk (29%) csak félévente vagy még ritkábban jut el egy filmszínházba. Kétharmaduk hétvégén (62%) nézi meg a kiválasztott filmet, a válaszadók leggyakrabban este (51%), illetve délután (45%) ülnek be a vetítésre.

Csupán a megkérdezettek töredéke (3%) néz filmet egyedül, a legtöbben (70%) kettesben, sokan pedig kisebb vagy nagyobb társaságban (26%) érkeznek a moziba. A többség a párjával kapcsolódik ki (53%) ily módon, de számos megkérdezett számára ez családi (29%) vagy baráti (17%) program.

Mozizás közben leggyakrabban popcornt (77%), szénsavas üdítőt (70%) és nachost (66%) fogyasztanak a magyar vendégek, és ritkábban választják a jegesteát (13%), a vizet (13%) vagy az édességeket (13%).

Elsősorban a filmkínálat (64%), a kényelem (56%) és a vetítési időpont (42%) dönti el, hogy melyik mozi lesz a befutó, csak ezt követi a távolság (33%), a jegyár (30%) és a termek tisztasága (28%). A válaszadók szerint leginkább a kényelmes székek (86%), a minőségi hangrendszer (61%), az elegendő lábtér (54%) és a vászon mérete (45%) teszi igazi élménnyé a mozizást.

A Covid-járványt követően átalakultak a mozizási szokások, és a nézők kizárólag a különleges élményt nyújtó filmekért, illetve a kompromisszum nélküli kényelmet, valamint egyedi vizuális- és hanghatást biztosító mozikért hajlandóak pénzt áldozni

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 990 380 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 139 249 forintos törlesztővel fel lehet venni a K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCredit Banknál szintén 6,54% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál 6,89%, az OTP Banknál pedig 7,84%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

– hangsúlyozta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Plaza asset managere. A szakember kiemelte, hogy az ETELE Cinema-t például már a megváltozott elvárásoknak megfelelően tervezték, így minden terembe 7.1-es hangrendszer került, számos esetben Dolby Atmos hangzással, amit tovább fokoznak a fényjátékok, a hatalmas vásznak, a hátradönthető székek és a nagy lábtér. A trendváltásra jó példa az egyre népszerűbb Premium szolgáltatás, amibe nem csak az exkluzív Premium terem használat, de a korlátlan étel- és italfogyasztás is beletartozik. Ugyancsak a fogyasztói igényekre válaszul fejlesztették az Etele Kids termet, ahol a barátságos fények, a visszafogott hangzás és a változatos kialakítású ülőhelyek célja, hogy ideális mozizást biztosítsanak a gyermekes családoknak.

A felmérés arra is rámutatott, hogy a vígjáték (73%) és az akciófilm (68%) csábítja a leggyakrabban a nézőket manapság a moziba, és jóval ritkábban választanak sci-fit (38%), thrillert (28%), animációs filmet (28%), drámát (24%) illetve horrort (18%).

Címkék:
mozi, kutatás, magyarok, szórakozás, filmek, mozijegy, etele pláza,