Pénzcentrum • 2024. június 4. 15:42
A Spotify bejelentette, hogy az Egyesült Államokban több előfizetési csomag árát emeli a termékfejlesztés és a felhasználói élmény javítása érdekében, miközben fenntartja a diákoknak szóló kedvezményes ajánlatot és a reklámokkal támogatott ingyenes csomagot is - írta meg az NBC News. .
A Spotify bejelentette, hogy az Egyesült Államokban több előfizetési csomag árát emeli. A vállalat szerint az áremelések célja, hogy további beruházásokat hajthassanak végre és fejleszthessék a termékfunkcióikat, így javítva a felhasználói élményt.
Ez az intézkedés másodszor jelent áremelést a Spotify részéről az amerikai piacon. Daniel Ek vezérigazgató korábban elmondta, hogy a vállalat jelenleg nyereséges állapotban van, bár a legutóbbi havi aktív felhasználók számának növekedése kissé elmaradt a várttól.
Az árváltozások a következőképpen alakulnak:
- A Prémium csomag ára 10,99 dollárról 11,99 dollárra nő.
- A Duo csomag, amely két felhasználó számára biztosít előfizetést egy háztartásban belül, 14,99 dollárról 16,99 dollárra emelkedik.
- A Családi csomag ára, amely legfeljebb hat felhasználót támogat egy háztartásban, 16,99 dollárról 19,99 dollárra nő.
A Spotify továbbra is fenntart egy reklámokkal támogatott ingyenes szolgáltatást és egy diákcsomagot, amelynek díja változatlanul 5,99 dollár marad.
JÓL JÖNNE 2,6 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 584 927 forintot igényelnél 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 57 984 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 13,10 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 58 104 forintos törlesztőt (THM 13,20%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Bloomberg News szerint az áremelések egyik oka a hangoskönyvekkel kapcsolatos költségek fedezése. A Spotify ezt a szolgáltatást részben azért fejleszti ki aktívan, hogy csökkentse a függőségét a zenétől - ami jelenleg is jelentős részét képezi költségvetésüknek és persze a kínálatnak.
Az áremelés időzítése érdekesnek tekinthető abban a tekintetben, hogy néhány amerikai vállalat éppen árcsökkentést hajt végre a fogyasztói kiadások visszaesésére reagálva. Gregory Daco, az EY-Parthenon vezető közgazdásza szerint a lassuló munkaerőpiac és a csökkenő megtakarítások miatt sok család kénytelen visszafogni költekezését. Ez pedig azt jelenti, hogy fokozódik az árérzékenység és mérséklődhetnek a háztartások költési kedve.