Pénzcentrum • 2024. június 4. 15:42
A Spotify bejelentette, hogy az Egyesült Államokban több előfizetési csomag árát emeli a termékfejlesztés és a felhasználói élmény javítása érdekében, miközben fenntartja a diákoknak szóló kedvezményes ajánlatot és a reklámokkal támogatott ingyenes csomagot is - írta meg az NBC News. .
A Spotify bejelentette, hogy az Egyesült Államokban több előfizetési csomag árát emeli. A vállalat szerint az áremelések célja, hogy további beruházásokat hajthassanak végre és fejleszthessék a termékfunkcióikat, így javítva a felhasználói élményt.
Ez az intézkedés másodszor jelent áremelést a Spotify részéről az amerikai piacon. Daniel Ek vezérigazgató korábban elmondta, hogy a vállalat jelenleg nyereséges állapotban van, bár a legutóbbi havi aktív felhasználók számának növekedése kissé elmaradt a várttól.
Az árváltozások a következőképpen alakulnak:
- A Prémium csomag ára 10,99 dollárról 11,99 dollárra nő.
- A Duo csomag, amely két felhasználó számára biztosít előfizetést egy háztartásban belül, 14,99 dollárról 16,99 dollárra emelkedik.
- A Családi csomag ára, amely legfeljebb hat felhasználót támogat egy háztartásban, 16,99 dollárról 19,99 dollárra nő.
A Spotify továbbra is fenntart egy reklámokkal támogatott ingyenes szolgáltatást és egy diákcsomagot, amelynek díja változatlanul 5,99 dollár marad.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Bloomberg News szerint az áremelések egyik oka a hangoskönyvekkel kapcsolatos költségek fedezése. A Spotify ezt a szolgáltatást részben azért fejleszti ki aktívan, hogy csökkentse a függőségét a zenétől - ami jelenleg is jelentős részét képezi költségvetésüknek és persze a kínálatnak.
Az áremelés időzítése érdekesnek tekinthető abban a tekintetben, hogy néhány amerikai vállalat éppen árcsökkentést hajt végre a fogyasztói kiadások visszaesésére reagálva. Gregory Daco, az EY-Parthenon vezető közgazdásza szerint a lassuló munkaerőpiac és a csökkenő megtakarítások miatt sok család kénytelen visszafogni költekezését. Ez pedig azt jelenti, hogy fokozódik az árérzékenység és mérséklődhetnek a háztartások költési kedve.