Ezek voltak 2023-ban a magyarok kedvenc filmjei, sorozatai: mutatjuk, hol nézheted meg őket

Pénzcentrum2023. december 26. 11:01

A steamingszolgáltatók egyre szélesebb film-, és sorozatkínálatát élvezhetik a magyar nézők. Friss adatok azt is megmutatják, ezek körül melyeket nézték a legtöbben 2023-ban. A filmes toplistán az első az Avatar: A víz útja lett, míg a sorozatok közt a Wednesday vitte a prímet.

A JustWatch lapunkkal közölt adatai szerint a streamingpiacon a Disney+ hasít jelenleg: a legnézetebb filmek közül 5, a sorozatok közül pedig 4 ezen a platformon érhető el. A SkyShowtime, illetve a Prime Video szintén erősek filmkínálatbam, míg sorozatok terén az HBO Max a második a Disney+ mögött idén.A legnépszerűbb sorozatot azonban a Netflix szállította idén, ez pedig a Wednesday volt.

Ahogy az a friss filmes toplistán látható, nemcsak a moziban volt hatalmas sikere az Avatar második részének, mely a bemutatótól kezdve nyolc héten át vezette a mozis rangsort is. A második az Én vétkem című spanyol romantikus film lett, melyben a főszereplő lány hátrahagyja az addigi életét, hogy az anyja új férjének kúriájára költözzön, ahol titokban beleszeret a mostohatestvérébe. A harmadik helre a legújabb Pixar animációs film, az Elemi került és az ötödik helyen szintén elsősorban gyermekközönségnek szóló Csizmás, a kandúr: Az utolsó kívánság című Shrek-spinoff áll.

A 2023-as év nagy blockbusterei sem hiányozhatnak a listáról, természetesen minál előbb került fel egy-egy film a streaming platformokra, annál több nézőt gyűjthetett be. A legnézetebbek között volt az új MCU-k közül A galaxis őrzői: 3. rész, Damien Chazelle magnetikus új filmje a Babylon, a szupergazdagokon és fine diningon élcelődő A menü, a 36 év után megjelent Top Gun-folytatás, az új élőszereplő A kis hableány és 10. helyre még épp befért a Dungeons & Dragons: Betyárbecsület.

A sorozatok közül a 2022 év végén debütáló Wednesday lett az első, ezt követi az egyik örök kedvenc, a The Walking Dead. A dobogóra felállhatott A Mandalóri is, melynek első része 2023. március 1-jén került fel a streamingre. Negyedik az ugyancsak Pedro Pascal főszereplésével készült videójáték-adaptáció, a The Last of Us.

Így alakul a streamingpiac

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) internethasználati kutatása alapján 2022-ben az internetezők 39%-a élt olyan háztartásban, amelyben valamely családtag rendelkezett előfizetéssel legalább egy lekérhető médiaszolgáltatásra: a Netflixhez az internetezők csaknem harmada, az HBO Maxhoz pedig több mint ötöde fért hozzá 2022-ben. A streaming-előfizetések bővülésével párhuzamosan 2022-ben 5%-kal csökkent a helyhez kötött fizetős tv-előfizetések száma - írja friss jelentésében az NMHH.

Az összegzésből az is kiderül, hogy a videós streamingszolgáltatásokat főkét sorozat és filmnzésre használják a felhasználók, másfajta tartalmakat a lineáris tévéadások nézőitől eltérően kevésbé fogyasztanak. Magyarországon jellemző a nemzetközi szolgáltatók dominanciája (pl. Netflix, Disney+, HBO Max), mellettük csupán néhány hazai médiaszolgáltató tud hasonló platformot üzemeltetni (pl. FILMIO, vagy a 2022 végén
indult RTL+). E szolgáltatások jelentős része külön díjfizetés ellenében érhető el (TVOD, SVOD), azonban bizonyos szolgáltatások ingyenesen is elérhetőek (FVOD).

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 
Loading...

Az NMHH internethasználati kutatása alapján 2022-re már az internetezők 39%-a nyilatkozott úgy, hogy a vele egy háztartásban élő valamely családtag előfizet a legnépszerűbb lekérhető médiaszolgáltatások (Netflix, HBO
Max, Disney+) egyikére, megelőzve ezzel a torrentezők arányát. A kutatás alapján a streamingelők aránya a 2021-es évhez képest ismét a 16–29 éves korosztályban növekedett leginkább (2022: +14%), illetve itt csökkent leginkább (-11%) azoknak a százalékos aránya, akik saját bevallásuk szerint sem filmeket streamelni, sem torrentezni nem szoktak. A 16–29 éves internetezőknek már több mint fele egyáltalán nem élt a torrentezés lehetőségével, így a torrentezés aránya a 30-as éveikben járók körében lett a legmagasabb.

Loading...

A streamingelőfizetések növekedésével szemben 2022-ben a magyar háztartásokban a hagyományos fizetős televíziózás népszerűsége egyértelműen csökkenő tendenciát mutatott, egy év alatt a helyhez kötött fizetős tévéelőfizetések száma mintegy 5%-kal csökkent. Az NMHH internethasználati felmérése szerint Magyarországon a Netflix volt 2022-ben a legnépszerűbb streamingszolgáltatás, az internetezők majdnem harmada élt olyan háztartásban, ahol valamely családtag előfizetett erre a szolgáltatásra, a második helyen
álló HBO Max-ot pedig a válaszadók 21%-a tudta nézni.

A lekérhető médiaszolgáltatások mellett léteznek olyan, szerkesztett tartalmakat közvetítő platformok is, amelyek online lineáris szolgáltatásként működnek (pl. ittott.tv, Yettel TV), valamint olyanok is, amelyek vegyesen szolgáltatnak lineáris és catch-up tévészolgáltatásokat (mediaklikk.hu, Direct One). Az utóbbi években megfigyelhető további trend a nem fizetős élő online közvetítések (live stream) előretörése. Ezek jellemzően
felhasználók által előállított (user-generated) tartalmakat közvetítő platformokon (pl. Twitch, TikTok live) érhetők el, nem minősülnek szerkesz tett médiatartalomnak, azonban nézettségük sokszor vetekszik egy-egy lineáris
csatorna aktuális nézettségével.

A legtöbb követővel rendelkező magyar Twitch-oldal (TheVR – 570.000 követő) például 2022-ben átlagosan napi ötezer nézőt ért el, de volt olyan nap is, amikor 12 ezren nézték a közvetítésüket – ami a globális toplistán a 913.
helyhez volna elegendő. 45 A Similarweb adatai alapján a játék kategóriában egyértelműen a Twitch platform a piacvezető weboldal Magyarországon - olvasható az átfogó elemzésben.

Címkék:
netflix, NMHH, film, sorozat, szórakozás, hbo, kedvenc, disney, filmnézés, filmek, streaming, filmkínálat, filmezés, disney+, sorozatok,