Ezekért a filmekért tolonganak idén nyáron a magyarok: tömegek mennek a mozikba

Pénzcentrum2023. július 18. 08:15

Egyelőre kevesebben járnak moziba, noha a mozik, a nyitva lévő mozitermek, a vetítések száma elérte a 2020-as évet megelőző időszak átlagát, a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, 2022-es évre vonatkozó statisztikái szerint. 2019-ben tetőzött a látogatottság, ezt a koronavírus lökte vissza, azóta pedig nem sikerült elérni ugyanazokat az eredményeket. Buda Andrea, a CinemaCity mozihálózat marketing és PR igazgatója a HelloVidéknek az idei szezon várakozásairól, a sikervárományos filemkről és arról is beszélt, hogy vajon tényleg veszélyeztetik -e a streaming szolgáltatók a moizbajárást.

"A teljes éves látogatottságot tekintve a legnagyobb csúcsszezon nyáron van és karácsonykor, ezekben az időszakokban vetítik a legnagyobb kasszasiker várományos filmeket a mozik, elég a Harry Potter filmekre, a Jégkorszakra vagy a Shrekre gondolni - mondta el Buda Andrea, a CinemaCity mozihálózat marketing és PR igazgatója a HelloVidéknek. A szakember szerint nyáron azért ilyen jelentős a látogatottság, mert egymás után jelennek meg a különböző húzócímek. Az Indiana Jones-film, a Mission: Impossible - Leszámolás, az Oppenheimer, vagy éppen a Barbie mind kasszasikernek ígérkeznek, már az elővételekből is erre lehetett, lehet következtetni.

Az interjúban szó esik a streaming és a mozi viszonyáról is. Ezzel kapcsolatban Buda Andrea elmondta, hogy a streaminggel a mozizás nem összehasonlítható, hisz ez a szórakozásnak egy otthonon kívüli formája, és mostanra minden stúdiónak van saját streaming oldala. Időközben ők is rájöttek, hogy mióta vége a covidnak előbb mindenképp érdemes a moziba beadni a nagy filmeket, hiszen az mindig nagyobb bevételt generál, mint a streaming, így a kettő együtt a leghatásosabb. Vannak bizonyos tartalmak, amelyek csak a streaming felületeken elérhetőek, egyes sorozatok, filmek, és a mozikban vetített filmek az egyes szolgáltatóknál érhető csak el, van, ami a Hbo Max-on, más a Disney+-on és így tovább. De az a tapasztalat, hogy a két szolgáltatási forma jól meg tud élni egymás mellett. A szakember szerint

Olyan a mozi és a streaming viszonya, ha már összehasonlítjuk, mintha elmennél étterembe, vagy inkább otthon főzöl. Az éttermi élmény mindig más, társasággal mész, eseményszámba megy, felkészülsz rá.

A Cinema City-ben egyébként évente egyszer emelnek jegyárat, legutóbb tavaly decemberben, amikor hirtelen bejött a nagy rezsiemelés. A büféáraknál szignifikánsabban látszik az inflációs hatás. Ha egy pár elmegy moziba, a a normál 2D-s jegyekkel és a büfében vett snackkel, üdítővel együtt is kijönnek 10 ezer forintból, vidéken kicsit olcsóbban, mint Budapesten, de nincs jelentős különbség. Egy 2D-s filmre a mozijegy Budapesten 2500 Ft most a Cinema City mozikban, vidéken pedig 2200 forint körül mozog, városonként változó.

Címkék:
mozi, jegyárak, film, cinemacity, szórakozás, filmnézés, jegyár, mozijegy, művészmozi, nyári szezon,