Ennyit az ingyenes facebookozásról: így kell fizetnünk a közösségi médiáért

Pénzcentrum2021. november 30. 12:03

A Mathias Corvinus Collegium legutóbbi panelbeszélgetésén Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese, a Versenytanács elnöke az adatmonopóliumok problémáit, illetve az online platformok egyes versenyjogi kérdéseit vitatta meg beszélgetőpartnereivel és a szakkollégistákkal.

A nemzeti versenyhatóság régóta hangsúlyt fektet mind a versennyel kapcsolatos társadalmi ismeretek bővítésére, mind a szakmai közélet fejlesztésére. Az ismeretbővítés ezen területeken ugyanis nagyban hozzájárulhat a verseny védelméhez és társadalmi elfogadottságának növeléséhez.

Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese, a Versenytanács elnöke a Mathias Corvinus Collegium jogi iskolájának Közjogi Műhelye által rendezett "Emberek, adatok, platformok és technológiák - A közeljövő jogi kihívásai" kerekasztal beszélgetés keretében a Facebook versenyhatósági ügye kapcsán kifejtette: nem az a kérdés, hogy a felhasználók tudják, hogy a platform használatáért cserébe reklámokat kell elviselniük, vagy hogy a célzott reklámok nem hátrányosak, hanem az, hogy tisztában vannak-e a szolgáltatásért cserébe átadott adataik valós értékével, illetve hogy az adatátadással kapcsolatos felhasználói körültekintést elaltatja-e az ingyenesség hamis látszata.

Tóth András panelpartnerei Szabó Endre Győző, a NAIH elnökhelyettese, Cséfalvay Zoltán professzor, az MCC Technológiai Jövők Műhelyének vezetője, Sulyok Márton, az MCC Közjogi Műhelyének vezetője és Domokos Márton ügyvéd voltak - zárja a közleményt a GVH sajtóirodája.

Címkék:
reklám, adatok, társadalom, közösségi média,