Bombázzák a tévék a magyar nézőket bujtatott reklámmal: ezekben a műsorokban van a legtöbb

Pénzcentrum2021. október 9. 11:34

Az idei első félévben a tavalyihoz hasonlóan kevesebb termékmegjelenítés szerepelt a televíziókban, és a piac még mindig gyengébb az előző évekhez képest – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén elfogadott új tanulmányából. A grémium a szerződéses vállalások megszegése és burkolt reklám miatt figyelmeztetett egy-egy vidéki szolgáltatót, és rádiós frekvenciapályázatokkal kapcsolatos döntéseket is hozott.

A testület elfogadta a legújabb, az országos kereskedelmi televíziók saját gyártásában készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. 2021 első félévében hat hónap alatt összesen 12 809 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami két százalékkal kevesebb, mint 2020 azonos időszakában (13 151). Ez még mindig alacsony a 2019-es időszakhoz képest (17 796).

A legtöbb hirdetés az RTL Klub Reggeli (2255) című műsorához kapcsolódott, amit Az év hotele (1119) és a Fókusz (1083) műsora követett. A TV2-n a Mokka alatt láthatták az emberek a legtöbb termékmegjelenítést (578). Ezek 1951-féle márkát reklámoztak, köztük az ALDI üzletlánc szerepelt a legtöbbet 699 alkalommal. A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett.

A tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság. Az év első félévében összesen 437 ilyen virtuális reklámot adtak le: 11-et az RTL Klubon és 426-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint felük vetélkedőkhöz kapcsolódott. Az ilyen reklámokat a korlátozottabb elterjedtsége és az újszerűsége ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív. A teljes tanulmányt az NMHH honlapján lehet elolvasni.

Címkék:
tévé, televízió, reklám,