MTI • 2024. február 13. 15:04
A MEKH hatósági ellenőrzés keretében vizsgálta, hogy a villamos energia és földgáz elosztói engedélyesek a 2022-2023-as időszakban mennyiben tettek eleget a határozatokban foglalt követelményeknek.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) fogyasztóvédelmi tevékenysége körében folyamatosan elemzi, illetve értékeli a szolgáltatások minőségét, valamint felügyeli a villamosenergia- és földgázszolgáltatók garantált szolgáltatásainak, továbbá ügyfélkapcsolati tevékenységének színvonalát - idézte keddi közleményében a szabályozó hivatal.
Ismertették: a fogyasztók védelme érdekében a MEKH határozatokban rögzíti a szolgáltatók tevékenységének minimális minőségi követelményeire, elvárt színvonalára, valamint az ügyfélszolgálatok működtetésére vonatkozó minőségi mutatókat.
A MEKH hatósági ellenőrzés keretében vizsgálta, hogy a villamos energia és földgáz elosztói engedélyesek a 2022-2023-as időszakban mennyiben tettek eleget a határozatokban foglalt követelményeknek.
A MEKH hatósági ellenőrzése hiányosságokat tárt fel a villamos energia elosztói engedélyesek - az ELMŰ Hálózati Kft., az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt., az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt., az OPUS Titász Áramhálózati Zrt., az MVM Démász Áramhálózati Kft. és az MVM Émász Áramhálózati Kft. - esetében.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A vizsgálat megállapította, hogy az engedélyesek több esetben nem vagy nem időben válaszolták meg a fogyasztók dokumentált megkereséseit, a fogyasztók felé fennálló kötbérfizetési kötelezettségeiket késedelmesen teljesítették, számos alkalommal nem feleltek meg a telefonos ügyfélszolgálatok szabályos működtetésére vonatkozó követelményeknek. A feltárt hiányosságok miatt a MEKH minőségi mutatónként 4-16 millió forint bírság megfizetésére kötelezte az elosztókat.
A MEKH határozatban kötelezte az érintett társaságokat a fogyasztónak jogosan járó kötbérek, valamint a kiszabott bírságösszegek megfizetésére, illetve felhívta az engedélyeseket, hogy a továbbiakban kellő gondossággal járjanak el a garantált szolgáltatások és az ügyfélkapcsolati szolgáltatás minőségi követelményeinek teljesítése során. A hivatal hatósági jogkörében eljárva a jövőben is folyamatosan ellenőrzi az energiaszolgáltatók működését - ígérte a MEKH.