Pénzcentrum • 2022. április 17. 15:15
Sokan használják ki a tavaszi szünetet arra, hogy rendet vágjanak a szekrényükben. A téli ruhatárat hosszabb időre el lehet pakolni, felső polcra tenni, és ideje elővenni a tavaszias darabokat. Ezalatt fel lehet mérni, mit kell újonnan beszerezni, illetve mit lehet kiszanálni. A szanálással pedig együtt jár, hogy új helyet keresünk a már nem használt daraboknak. Ehhez adnak most tippeket a szakértők.
A tavaszi nagytakarítással gyakran együtt jár gardróbunk rendezése és a rég nem használt, feleslegessé vált ruháink kiválogatása is. Több lehetőségünk is van, amikor a szelektált ruháink és cipőink sorsáról döntünk: az egyik alternatíva lehet például – a jó, hordható állapotú holmik esetében – a rászorulók részére történő adományozás. Ha ezt az utat választjuk, érdemes néhány dolgot szem előtt tartanunk, mielőtt belevágunk. Az LG szakértői összegyűjtötték, hogy mire érdemes figyelnünk, hogy az adományozás igazán hasznos lehessen.
A szervezetek tehermentesítése
Mivel a karitatív szervezeteknek jelentős költségeket jelentenek például a ruhák válogatásával, rakodásával, raktározásával, szállításával vagy éppen a munkatársak foglalkoztatásával kapcsolatos kiadások, ezért érdemes néhány szempontot szem előtt tartanunk, amivel megkönnyíthetjük a munkájukat. A ruháink, cipőink válogatása során gondoljuk át, hogy melyik darabok lehetnek hasznosak azoknak, akik azokat később megkapják. Szintén fontos, hogy hordható, használható, jó állapotú darabokat válogassunk ki, hiszen az adományozás nem lomtalanítás.
Nézzünk szét a környezetünkben
Érdemes minden esetben felvenni a kapcsolatot egy kiválasztott szervezettel, hogy kiderüljön, tudnak-e egyáltalán ruhaadományt fogadni. Még ezt megelőzően nézzünk szét saját környezetünkben, közvetett vagy közvetlen ismerősi körünkben, hogy van-e olyan, akinek szüksége lehet hasonló támogatásra. Ennek előnye, hogy így a folyamatban nincs szükség köztes szervezetre, amely válogatja, raktározza és szállítja a ruhákat, így több kapacitásuk maradhat más adományokkal foglalkozni, ráadásul az adományozott ruháink is azonnal megfelelő helyre kerülhetnek.
Ha egy nagyszabású gardróbfrissítés után nagyobb adag ruhát adományoznánk, érdemes nem és életkor szerint szétválogatnunk a darabokat, ezzel is megkönnyítve az önkéntesek munkáját. További szortírozási szempont, hogy a karitatív szervezetek sokszor csak az éppen aktuális évszakban viselhető ruhákat tudják befogadni, mert így nem kell hosszú ideig raktározniuk a darabokat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Tiszta és jó állapotú ruhákat adjunk
Mivel a szervezeteknek nincs lehetőségük a ruhák és cipők javíttatására, tisztítására, fontos, hogy olyan darabokat adományozzunk, amik tiszták és hibátlanok, egyszóval azonnal hordhatóak. Mielőtt tehát átadjuk a szervezetnek vagy közvetlenül a rászorulóknak, fontos, hogy alaposan mossuk, és lehetőleg vasaljuk is ki a ruhákat, vagyis hozzuk olyan állapotba, mintha mi készülnénk felvenni.
A mosás előtt ellenőrizzük a ruhák címkéit és válasszuk a nekik megfelelő programot és az ajánlott hőmérsékletet, a folyamat végeztével pedig figyeljünk arra, hogy ne hagyjuk sokáig a ruhákat a gép dobjában, mert meggyűrődhetnek az anyagok. Ezután szárítsuk meg a darabokat – ha van lehetőségünk, a gyors és alapos eredmény érdekében, érdemes ehhez szárítógépet használnunk.