Pénzcentrum • 2021. november 4. 12:16
Mindenki került már olyan helyzetbe, amit ellenségének se kívánna. Ez a rémálom akkor válik valósággá, ha valaki figyelmetlenség vagy anyagi nehézségek miatt nem fizeti be a közműszámláit, ezért az adott szolgáltatást kikapcsolják. De mit tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljük ezt a kellemetlen helyzetet?
Ennek a kérdésnek a megválaszolására ki lehetne illetékesebb, mint maga a A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal.
Azon kívül, hogy észben kell tartani a kifizetések esedékességét, a szolgáltató többféle figyelmeztetést is küld a fogyasztónak, mielőtt a szolgáltatást kikapcsolná. Vegyük sorba a legfontosabb tudnivalókat:
- Az esedékes fizetési kötelezettség elmulasztása után még 60 napig törleszthetjük a tartozást, csak ezután korlátozzák a szolgáltatást
- Mindenki kerülhet nehéz anyagi helyzetbe. Ebben az esetben fizetési nehézségekre hivatkozva kérelmezni lehet a részletfizetést vagy lehet kérni haladékot.
- Soha nem egyik pillanatról a másikra történik a szolgáltatás kikapcsolása. Ezt a drasztikus lépést két értesítés előzi meg, amit csak abban az esetben kapunk meg, ha a szolgáltató ismeri a pontos elérhetőségünket. Ennek hiányában hiába a jó szándék, a figyelmeztetés nem ér célba.
- Ha mégis megtörténik, hogy felhívást kapunk a szolgáltatás lehetséges szüneteltetéséről, két dolgot tehetünk. Minél hamarabb fizessük be a tartozást, majd vegyük fel a kapcsolatot a szolgáltatóval, és igazoljuk, hogy a befizetés megtörtént. Így elkerülhető, hogy a már befizetett, de könyvelésre még nem került összeg miatt megtörténjen a kikapcsolás.
És ha mégis bekövetkezik a legrosszabb, és megtörténik a kikapcsolás, akkor a következőket tehetjük.
- Amennyiben jogszerűtlennek véljük az eljárást, forduljunk először a szolgáltatóhoz.
- Ha vitát nem tudjuk rendezni, kezdeményezhetünk fogyasztóvédelmi eljárást is a területileg illetékes megyei kormányhivatal járási hivatalánál.
Egy kis odafigyeléssel tehát sok kellemetlenségtől és felesleges utánajárástól kímélhetjük meg magunkat.