Komoly problémák az energiaszolgáltatónál: ezek az ügyfelek tízezer forintot is bukhatnak

Pénzcentrum2021. augusztus 31. 11:28

Napok óta nem működik az  ügyfélszolgálat és az applikáció sem, van aki telefonon sem tudja bediktálni az óraállását - számoltak be a problémákról az ATV nézői.

Napok óta nem működik az ELMŰ-nél az ügyfélszolgálat és az applikáció sem, a napelemesek pedig telefonon sem tudják bediktálni az óraállásaikat. Azok, akik napelemes rendszert használnak, így most akár több tízezer forintot is veszíthetnek, hiszen nekik évente egyszer kell bediktálniuk azt, hogy mennyi áramot fogyasztottak és mennyit tápláltak vissza a hálózatba.

AZ ELMŰ levelében azt írta az ATV híradónak, hogy ezzel kapcsolatban jelenleg is zajlanak az egyeztetések az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt-vel. Ez a vállalatcsoport veszi át ugyanis a fogyasztókat szeptember 1-jétől. A váltás 2,2 millió ügyfelet érint.

Szintén az ELMŰ írta azt, hogy a szolgáltatóváltás miatti mérőállás bejelentések száma jelentősen megemelkedett. Az ügyfeleket arra kérik, hogy erre a célra az online ügyfélszolgálatot használják – ami azonban augusztus 28-tól nem elérhető –, vagy a mobilapplikációt.

Ahogy azt a Pénzcentrum is megírta az MVM a napokban honlapján arra hívta fel a figyelmet, hogy a nevükben ismeretlen csalók hamis díjbekérővel próbálnak pénzt szerezni az ügyfelektől. A kibernetikai szakértő szerint kellő elővigyázatosság nélkül bárki válhat áldozattá. „Azokon a csatornákon tegyük az információkérést és tranzakciót, amiket már ismerünk. (…) Ott tegyünk meg bármiféle tranzakciót, ne az e-mailekben kapott linkekre való kattintással” – tanácsolta a csatorna híradójában nyilatkozva Farkas Imre, a Fortix Consulting Kft. cégvezetője. Hozzátette: további segítséget jelenthet, ha egy előre beállítunk egy limitet, korlátozhatjuk a bankkártyához való hozzáférést.

Címkék:
számla, energia, áram, elmű, energiaszolgáltató, mvm, bejelentés, ügyfélszolgálat, energiaszolgáltatók,