Pénzcentrum • 2021. május 21. 20:33
Hiába egyre nagyobb a jelentősége a tudatos időbeosztásnak, még mindig viszonylag magas azok aránya, akik nem használják ki a hivatalos vagy banki ügyintézéshez kapcsolódó időpontfoglalási lehetőségeket. Az emberek közel fele halasztott már el ügyintézést munkahelyi vagy családi elfoglaltságok miatt, mert tervezés híján nem tudott időt szakítani rá - derült ki az OTP Bank legfrissebb reprezentatív kutatásából*. Banki ügyintézés esetében, noha az emberek közel 80 százaléka tudja, hogy lehet előzetesen időpontot foglalni, csupán 44 százalékuk él ezzel a lehetőséggel. Az OTP Bank már mobil applikáción keresztül is igénybe vehető időpontfoglalás szolgáltatásának előnye, hogy az ügyfelek rögzített időpontra érkezve, soron kívül, gyorsan és kényelmesen tudják pénzügyeiket intézni.
Ahogy a fokozatos enyhítéseknek köszönhetően lassan kezd visszaállni az élet a megszokott kerékvágásba, úgy irányul egyre több figyelem a korlátozások miatt elhalasztott, elintézésre váró, illetve hivatalos ügyintézést igénylő teendőkre. Érdemes azonban átgondoltan és tervezetten nekikezdeni a felhalmozódott tennivalók elvégzésének, mert egy kis előrelátással sok idő megspórolható, nem beszélve arról, hogy kényelmesebben és várakozástól mentesen lehet lebonyolítani ügyeinket.
Az elmélettel vélhetően a többség tisztában van, de nézzük meg, mi derül ki a gyakorlatra vonatkozóan az OTP Bank kutatásából: vajon mennyire intézi tervszerűen a magyar lakosság ügyes-bajos dolgait, és ezeken belül elsősorban banki teendőit? Mennyien ismerik - és közülük mennyien veszik igénybe - az előzetes időpontfoglalást ott, ahol erre lehetőség lenne?
A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy az emberek közel fele nem tervezi meg intézni valóit, és – bár sok esetben lehetséges lenne előre időpontot foglalni és összehangolni hivatalos teendőiket munkahelyi és családi kötelezettségeinkkel – 45 százalékuk inkább elhalasztja hivatalos (pl. okmányirodai, banki ügyintézéssel kapcsolatos) intézni valóit.
A banki ügyintézési szokásokat megvizsgálva, a kutatás eredményei szerint az emberek több mint háromnegyede (77%) tisztában van azzal, hogy lehet előre egyeztetett időpontban banki ügyet intézni, ennek ellenére a megkérdezettek kevesebb mint fele (44%) foglal rendszeresen vagy időnként online időpontot, még úgy is, hogy a válaszadók többségének az a saját tapasztalata, hogy előzetes időpontfoglalással gyorsabban el tudta intézni teendőit.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Tavaly a fióki ügyfélforgalomban az időpontfoglalásra érkező ügyfelek aránya jelentősen megnőtt, közel félmillió foglalás történt, március óta pedig már telefonos applikációnkon, a SmartBankon keresztül is elérhetővé tettük számukra az időpontfoglalás lehetőségét. Örömmel tapasztaljuk, hogy a visszajelzések alapján ügyfeleink számára az új funkció nem csak megkönnyíti hétköznapjaikat, de a banki ügyintézéssel töltött idejüket is jócskán lerövidíti. Mivel a tudatos és a jól szervezett időbeosztás jelentősége rendkívül felerősödött az utóbbi időben, bízunk benne, hogy továbbra is egyre több ügyfelünk veszi igénybe az OTP Bank időpontfoglalási szolgáltatását
– nyilatkozta Vörös Tamás, az OTP Bank ügyvezető igazgatója.