A magyar nők nem adták fel: súlyos pénzeket költöttek erre a karantén alatt is

Pénzcentrum2020. július 15. 20:01

A női szőrtelenítők értékbeli forgalma 12 százalékos értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett 1615 milliós forgalmat bonyolított a hazai kiskereskedelemben 2019 júniusa és 2020 májusa között. A női borotvák forgalma a vizsgált időszakban 284 millió forintot tett ki, ez közel 15 százalékos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakhoz képest. A két kategóriára így 1899 millió forintot költöttünk. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom közel fele. A kategóriák több mint kétharmadát a drogériákban vásárolja a magyar fogyasztó.

Több nemzetközi tapasztalattal szembemenve hazánkban a női szőrtelenítő termékek és borotvák forgalmát érdemben nem befolyásolta a Covid-19 pandémia, a magyar nők a karantén és a kijárási korlátozások dacára vásároltak a kategóriákból, amelyek ráadásul mind mennyiségben, mind értékben növekedtek. A nyári hónapokban, május és augusztus között jellemzően erősebben bővül a forgalom.

A szőrtelenítő termékek kétszámjegyű értékbeli növekedés (12%) mellett 1,6 milliárd forintos értékbeli forgalmat produkáltak, míg mennyiségben 4 százalékkal bővült a piac 2019. június - 2020. május között az előző év azonos időszakához képest. Az értékbeli forgalom 40 százalékát a gyantacsíkok, egyharmadát a szőrtelenítő krémek, míg egyötödét a sima gyanta hozza. A drogéria a szőr nagy ellensége: a magyar nők háromnegyede itt szerzi be a simasághoz szükséges terméket, leginkább márkásat (90+%) - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Kétszázezres eladott darabszámával a női borotvák értékben 4, mennyiségben 15 százalékkal magasabb értékbeli forgalmat realizáltak a vizsgált időszakban: alulról súrolják az éves 300 millió forintos forgalmat (284 millió forint). Tarolnak az öt- és hárompengés termékváltozatok (értékben 45 és 40 százalékos részesedéssel), és gyártói márkákra voksol a női fogyasztók négyötöde.

"A szőrtelenítési termékek forgalmát érdemben nem befolyásolta a koronavírus, a karantén alatt is hozta a szezonnak megfelelő mutatókat" - mondta Nagy Kitti, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Az eladások a strandszezonban jellemzően nőnek és július-augusztusban járnak csúcsra, míg februárban több borotva marad a polcokon."

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A női "szőrtérképen" Budapest és környéke a legsimább: a szőrtelenítők értékbeli forgalmának mintegy fele (47%), a női borotvák 49 százaléka ebben a régióban fogy. Dél-nyugaton ellenben a teljes piaci forgalom kevesebb mint egytizede realizálódik

Címkék:
otthon, nők, nielsen, karantén, szőr,