Pénzcentrum • 2020. március 31. 15:30
A COVID-19 otthonmaradásra kényszerítette a legtöbb magyart is. Az iskolák, munkahelyek és látványosságok bezárása óriási változást hozott a mindennapi életünkbe. Az emberek érdeklődési köre a feje tetejére állt. Mutatjuk, mennyire!
A Picodi.com elemző csoport megvizsgálta a Google keresések tartalmát és rangsorolta a legnépszerűbb tevékenységeket a világjárvány idején. Ezek pedig a következők.
Otthon rekedve
Az elemzés közelebbről megvizsgálta a legnépszerűbb tevékenységeket és hobbikat, mint, mozi, olvasás, különböző játékok és még sok más. Megnézték, az e tevékenységekhez kapcsolódó keresések gyakoriságát 2020 márciusában és összehasonlítottákaz előző évek márciusi adatával.
Hogyan változott meg a magyar emberek hobbija a karantén alatt?
A statisztikák kiértékelése után a következő eredmények születtek: szinte az összes tevékenység, amihez el kell hagynunk az otthonunkat vesztett a népszerűségéből: a mozizás 81 százalékkal csökkent, színház 68 százalékkal, koncertek 67 százalékkal. A magyarok elvesztették érdeklődésüket a nyelvtanulás iránt is (62%-kal csökkent).
A legnagyobb megemelkedett érdeklődés most a sorozatok iránt mutatkozik (356%-os változással), otthoni edzés (300%), és online játékok (117%). Az adatok alapján úgy tűnik az egészség megőrzése is fontos szerepet játszik a relaxálással töltött idő mellett az otthoni edzés népszerűségének emelkedése kapcsán.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az online kurzusok is népszerűbbek 58 százalékkal, ami jelentheti a munkaerőpiac bizonytalan helyzete okozta szükségességet az új képesítések elsajátításában Különböző kreatív tevékenységek, mint a kollázs készítés (73%), rajzolás (30%), horgolás (13%) is népszerűséget nyertek. Érdekesség továbbá, hogy bár otthon töltjük napjainkat, a főzés és takarítás iránt vesztettünk az érdeklődésből -10 és -38 százalékkal.