Pénzcentrum • 2019. április 18. 18:02
A közlekedés-fejlesztések az ingatlanpiacot is befolyásolják, feltehetőleg nem lesz ez másképp a következő évtized fejlesztéseivel sem, amelyek közül néhányat már a közelmúltban megismerhettünk a Budapesti Mobilitási Terv 2030 dokumentumból. A tanulmány számos elfogadott, már tervekben szereplő, vagy egyelőre csak tervezett közlekedési és infrastrukturális fejlesztést tartalmaz. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján vizsgálták meg az ingatlanpiac és a beruházások összefüggéseit.
Nem új keletű megállapítás, hogy a nagy közlekedési fejlesztések egy idő után a szolgáltatások minőségének és mennyiségének javulását eredményezik az érintett környéken, így az ingatlanfejlesztők is hamar felfedezik maguknak ezeket a területeket. Ugyanez fordítva is igaz: az újonnan beépülő városrészek és a növekvő lakosságszám elkerülhetetlenné teszi a közúti- és tömegközlekedési fejlesztések megvalósítását.
Az utóbbi évek egyik leglátványosabb ingatlanpiaci fellendülése is nagyrészt egy adott tömegközlekedési fejlesztésének köszönhető. A XI. kerület az egyik legnagyobb nyertese a 4-es metró befejezésének, szinte minden részén érezhetőek hatásai: óriási ingatlanfejlesztések, a közterületek megújulása, a szolgáltatások minőségének javulása mutatja a földalatti vasút nyomvonalát a felszínen.
- mondja Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője. A már meglévő, de bizonyos szempontból kiaknázatlan tömegközlekedési lehetőségeket is kihasználják a beruházók, amire jó példa a XIII. kerület ingatlanpiacának felvirágzása. A 3-as metró nyomvonala mentén és a Váci úton található, korábban ipari területek jellemezte környéken Budapest (és Magyarország) leghosszabb irodafolyosója épült fel az elmúlt két évtizedben. Ez a fejlődés természetesen a környék lakóingatlan piacára is pozitív hatással volt, és van a mai napig. Csak
Az 1-es villamosvonal régóta időszerű budai meghosszabbításával szintén a XI. kerület jár jól. A Fehérvári út, Szerémi út, Budafoki út ipartelepei helyén több száz lakásos lakóprojektek és irodaházak nőnek ki a földből, a fejlesztések pedig egyre terjednek dél felé. Ellenpélda is látszik: a Kopaszi-gát óriási ingatlanberuházása egyelőre megelőzi a terület tömegközlekedési fejlesztéseit, noha már készülnek a fonódó villamos meghosszabbításának tervei.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Telebusz
Egyelőre keveseket érintő és sokak számára ismeretlen lehetőség a "telebusz" szolgáltatás. Budapesten 5 olyan nappali és egy éjszakai buszjárat létezik, amely bizonyos időpontokban csak telefonos bejelentkezésre megy el az adott megállóba. Ezek jellemzően olyan gyérebben lakott területeken helyezkednek el, amelyeket ugyan be kell kapcsolni a városi tömegközlekedési hálózatba, de állandó, egész nap elérhető járatokat mégsem érdemes ott üzemeltetni. A jövőben azonban ez is változhat. A III. kerületi Aranyhegy folyamatos beépülésének köszönhetően a ma még igénybejelentéssel működő buszjárat minden bizonnyal rendszeresen üzemelő járattá válik egyszer.
- javasolja Valkó Dávid.