Pénzcentrum • 2018. december 29. 10:00
Idén karácsonykor még nagyobb teret nyert a mobilinternet az SMS-sel és a telefonhívással szemben - derült ki a friss ünnepi forgalmi adatokból.
Egyre nő a mobilinternet népszerűsége - ez rajzolódik ki a Vodafone kimutatásából, melyben a szolgáltató az ügyfelek december 23-26. közötti forgalmi adatait vizsgálta. Több mint másfélszer annyi adatot használtak a szolgáltató ügyfelei az idei karácsonyi időszakban az előző évhez képest, míg a 2 évvel ezelőtti adatokat nagyságrendileg megtriplázták.
A telefonhívások száma az előző évekhez képest csökkent: 2018. december 23. és 26. között a Vodafone ügyfelei 10 464 892 hívást indítottak a szolgáltató hálózatáról, 10,34 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Idén karácsonykor az ügyfelek 4 522 005 SMS-t és közel 92 601 MMS-t küldtek. 2017 azonos időszakához képest 9,1 százalékkal csökkent az elküldött SMS-ek száma, az elküldött MMS-ek száma pedig nagyjából stagnál.
A növekvő adathasználat miatt váltak népszerűvé a Pass-ok is, amelyek segítségével a rendelkezésre álló adatkeret fogyasztása nélkül, korlátlanul használhatók meghatározott applikációk egészen addig, amíg az előfizetőnek minimális tarifába foglalt vagy vásárolt adatkerete van.