Ezzel a módszerrel akár évi 2 nap szabadidőt is megspórolhatsz magadnak

Pénzcentrum2018. október 15. 12:02

Értékes órákat rabolnak el napjainkból az elintézendő feladatok, a bevásárlás és az ingázás - derült ki egy friss kutatásból. Bár szíve szerint több időt szánna a családra és alvásra, az átlagmagyar mindennap majdnem egy órát pazarol ügyintézésre - beleértve a banki ügyek intézését is -, alig kevesebbet, mint amennyit a gyerekeivel tud tölteni.

Szórakozásra, kikapcsolódásra biztosan nem jut naponta nyolc óránk: erre a 24 órából mindössze kicsit több mint 2 óra marad - derül ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből. Az alvással eltöltött idő sem éri el a kívánatos szintet: erre alig hét óra jut naponta. A teljes munkaidőben foglalkoztatottak több mint 8 órát dolgoznak a hétköznapokon, és 1 óra megy el minden nap az ingázással.

A munkán, alváson, szórakozáson kívül

Közel két órát vesz el a napunkból a házimunka, de elmegy kicsit több mint 1-1 óra a személyi higiéniára és az evésre-ivásra is. Majdnem 1 órát visz el a vásárlás is. A gyerekekre hatvan percnél is kevesebb jut, ami alig több annál, mint amennyit az elintézendőkkel töltünk.

A megkérdezettek harmada érzi úgy, hogy túl nagy szeletet hasít ki az életéből a munka, az ezzel összefüggő utazás és az ügyintézés, miközben a kelleténél kevesebbet fordíthat a családra, a sportra, az alvásra és a hobbijára. Ha tehetnék, a legtöbben a családjukkal lennének többet, bár a nőkre ez inkább igaz, mint a férfiakra. Fordított a helyzet a szabadidős tevékenységeknél: ezekhez a férfiak rendelnének több időt, csakúgy, mint a sportolásra: a férfiak 30 százaléka mozogna többet, míg a nőknél csupán 20 százalék ez az arány. Egyetértés van a nemek között abban, hogy jól jönne több pihenés, ezt a megkérdezettek fele jelezte, a nők és a férfiak nagyon hasonló arányban. Csaknem ugyanennyi válaszadó vágyna több utazásra, kirándulásra: 48 százalék fordítana erre több időt, ha tehetné.

Hogyan juthat több idő arra, amire szeretnénk?

A felmérés szerint akár több mint évi 2 teljes napot spórolhatnak maguknak azok, akik kihasználják a különböző digitálisan elérhető, nagyrészt pénzügyi megoldásokat, pl. internetbankot, banki mobilapplikációt, online bankkártyás fizetést, csoportos beszedési megbízást a rezsiköltségek fizetésére, online vásárlást, online ügyintézést.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Ezek közül a legtöbben a netes vásárlás lehetőségével élnek: a megkérdezettek 82 százaléka legalább alkalmanként vásárol az interneten, 66 százalékuk bankkártyával fizet ilyen esetben. Internetbankolni 62 százalék szokott, de több mint felük ügyfélkaput, valamint a telefonos és a rezsiszolgáltatók által biztosított online ügyintézés lehetőségét is használja. 41 százalék foglal online időpontot, ha hivatalos ügyet, pénzügyeket intéz, vagy ha orvoshoz, illetve szépségszalonba megy, de a kulturális programokra is előszeretettel vesznek jegyet online: 38 százalék szerzi be színház-, koncert- vagy mozijegyét az interneten.

A megkérdezettek szerint a legtöbb időt a netes bankolással lehet megtakarítani: 46 százalék mondta azt, hogy ezzel éves szinten több mint öt órát spórol, 23 százalék pedig több mint 2 teljes napra becsüli az így megtakarított idő mennyiségét. A fontosabb banki ügyekben ugyanakkor sokan továbbra is igénylik a személyes találkozót, és ez akkor is igaz, ha egyébként digitális megoldások szintén a rendelkezésükre állnak. A legtöbb válaszadó ennek okaként azt jelölte meg, hogy így részletesebb tájékoztatást kap, de sokan jelezték, hogy igénylik a személyes kapcsolatot az ügyintézővel, illetve félnek, hogy elrontanak valamit az online ügyintézés során.

A bank szakértői úgy látják, hogy az ügyfelek egyelőre olyan ügyekben is szívesen keresik fel a fiókokat, melyeket akár online is el tudnának intézni, mert igénylik a szakértői támogatást. A fiókokban dolgozó munkatársaknak ezért fontos szerepe van az edukálásában is: sok esetben az ő segítségükkel, a fiókban próbálják ki az ügyfelek a CIB Bank Mobilalkalmazásban elérhető olyan egyedülálló funkciókat, mint pl. az akár 7 perc alatti folyósítást biztosító személyi kölcsön igénylés vagy a hazai piacon úttörő #withPAY-t, melyek jó példák arra, hogy a bank hogyan szeretne minél több időt spórolni ügyfeleinek. Utóbbi szolgáltatással az ügyfelek a bankszámlaszám ismerete és így megadása nélkül indíthatnak egymás között átutalási műveleteket: elég kiválasztani a partnert telefonjuk névjegyzékéből. Ehhez előzetesen engedélyezni kell az alkalmazásnak a hozzáférést a telefonkönyvhöz. Ha a kapcsolatok között van olyan személy, aki szintén a CIB Bank ügyfele, és regisztrált a szolgáltatásra, ez megjelenik a #withPAY menüpontban: az utaláshoz elég kiválasztani a nevét, megadni az összeget, majd beírni a megjegyzést, és már jóvá is íródik az adott összeg a fogadó fél számláján.

Címkék:
vásárlás, otthon, bank, bankolás, szabadidő, mire jó az ügyfélkapu,