Ezért fizeti be időben egyre több magyar a közüzemi számláit: tudnak valamit?

Pénzcentrum2018. május 1. 09:01

Négy év alatt 7,5-ról 7,1 százalékra csökkent a 60 napnál hosszabb ideig rendezetlen közműszámlák díjösszegének aránya, vagyis fokozatosan javul a lakosság díjfizetési fegyelme.

Négy év alatt 7,5-ról 7,1 százalékra csökkent a 60 napnál hosszabb ideig rendezetlen közműszámlák díjösszegének aránya, vagyis fokozatosan javul a lakosság díjfizetési fegyelme - derül ki a Díjnet elemzéséből. Az adatokból az is egyértelműen megállapítható, hogy a Díjnet elektronikus rendszeren keresztül fizetett számlák esetében az elmaradás ennél is lényegesen alacsonyabb, átlagos mértéke alig haladja meg a 4 százalékot.

A kedvezően alakuló díjfizetési statisztika több tényező együttes hatásának eredménye. Egyrészt a lakosság jövedelmi helyzetének folyamatos javulása miatt kevesebben kényszerülnek számláik késedelmes befizetésére. Másrészt szerepet játszik az a tény is, hogy a szolgáltatási díjak az utóbbi években, a rezsicsökkentési intézkedések 2013 novemberi bevezetése óta gyakorlatilag befagytak

- mondta el Garamszegi Tamás, a Dínet Zrt. vezérigazgatója. A pozitív tendencia okán érdemes megemlíteni, hogy miközben a Díjbeszedő Holding által kiállított közműszolgáltatói számlák (vízmű-, csatorna-, földgáz-, szemétszállítási, valamint kéményseprési szolgáltatások) esetében a két hónapnál hosszabb elmaradás jelenleg összességében a díjösszeg 7,1 százalékát érinti, ezen belül a Díjnet elektronikus rendszerén keresztül fizetendő számlák tekintetében az elmaradás jóval kisebb, átlagosan 4,2 százalék.

Címkék:
otthon, pénzcentrum.hu, rezsi, tartozás, közműszolgáltató,