1,3 millió magyar maradt hoppon a telefonja miatt: ezt még megtehetik

Pénzcentrum2017. július 4. 22:00

Június 30-án járt le a határideje az előrefizetős SIM-kártyák adategyeztetésének, és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) beérkezett szolgáltatói adatok szerint a kártyák több mint kétharmadát egyeztették az előfizetők a szolgáltatókkal. Aki lecsúszott a határidőről, annak mindhárom szolgáltatónál lehetősége lesz új szerződéskötés mellett a hívószáma és az egyenlege visszaszerzésére.

A szolgáltatóktól kapott jelentések hatósági összesítése alapján a nagyjából négymillió érintett SIM-kártya 68 százalékánál, több mint 2,7 millió esetben történt meg az adategyeztetés múlt hét péntek éjfélig. Az NMHH ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy a nem azonosított SIM-kártyák között nagy számban lehetnek olyanok, amelyek adatait szándékosan nem egyeztették, mert már nem használják azokat - írja közleményében az NMHH.

A hatóság álláspontja szerint, ha valaki elmulasztotta az adategyeztetést a június 30-i határidő előtt, adott ideig nincs jogi akadálya a kikapcsolás után a hívószám és az egyenleg visszaszerzésének, ehhez viszont új szerződéskötés szükséges. 

A Telekom, a Telenor és a Vodafone egyaránt nyitott a szerződések újrakötésére, a részletekről a szolgáltatók adnak tájékoztatást.

A szolgáltatók adategyeztetési gyakorlatát a hatóság a törvény hatályba lépésétől fogva folyamatosan figyelemmel kísérte és jogértelmezéssel segítette. Most, a határidő lejárta után az NMHH folytatja az ellenőrzést, amelyben azt vizsgálja, hogy a szolgáltatók az előírásoknak megfelelően hajtották-e végre az adategyeztetést.

Címkék:
vásárlás, otthon, Telenor, Vodafone, telefon, telekom, feltöltőkártya,