Nagy Bálint • 2016. május 19. 05:25
Érdemes lehet most befektetőként a krisztinavárosi lakáspiacon próbálkozni: a Déli pályaudvar esetleges beszántása ugyanis néhány év alatt annyit hozhat a konyhára, amire ritkán van példa. A jelenlegi piaci mutatókat figyelembe véve ráadásul az ingatlan leértékelődésére még akkor se kell feltétlenül számítani, ha esetleg mégse kap zöld lámpát a városfejlesztés.
Lassan bő egy éve beszélnek komolyabban is kormányzati szinten a Déli pályaudvar rehabilitációjáról, illetve esetleges megszüntetéséről. Először akkor került terítékre a téma, amikor tavaly év elején néhány hétre be kellett zárni a pályaudvart, mert megcsúszott a gellértehegyi alagút támfala; legutóbb pedig Lázár János, a múlt csütörtöki kormányinfón emelte ki, hogy ő bizony zöldítés párti.
- fogalmazott Lázár. A Miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátette:
A következő komplexebb lehetőségek merültek fel eddig a Déli rehabilitációjával kapcsolatban:
- Felszámolják az egész Déli pályaudvart, és a 2-es metrót összekötik (a Kis-Gellérthegy alagútig a föld alatt, után akár a föld felett) Kelenföld vasútállomással.
- A rozsdaterületet és a vágányok egy részét felszámolják, de egy vágánypárral megmarad a Déli pályaudvar és a Kelenföld vasútállomás közötti összeköttetés (ezen a vonalon csak az elővárosi, illetve ingavonatok közlekednek majd).
- Felszámolják az egész Déli pályaudvart, és építenek egy legalább négyvágányos alagutat (a Gellért-hegy, a Budai Vár, a Duna és a Belváros alatt, mely csak valahol a Ferdinánd híd és a Dózsa György út között jönne fel a felszínre) Kelenföld és a Nyugati pályaudvar között.
Bármelyik megoldást is választja végül a kormány - leszámítva azt, hogy minden marad a jelenlegi formájában - a városrész megújulása azon túl, hogy nagy változást jelent majd a tömegközlekedőknek, egyértelműen hatást gyakorol majd a környék ingatlanpiacára is. Persze ennek volumene nagymértékben függ majd attól is, melyik szcenárió valósulhat végül meg. Szavazz, szerinted melyik lenne a legjobb megoldás?