Pénzcentrum • 2015. április 3. 16:01
Hasít a Magyar Posta iCsekk mobilalkalmazása - értesült a Pénzcentrum. Idén eddig csaknem 40 ezer csekket fizettek be ennek segítségével az ügyfelek, mintegy 400 millió forint értékben. A felhasználók többsége munkaidőn kívül használja az alkalmazást.
Mint ismert, a Magyar Posta 2015. január elsejétől tette kötelezővé a postai QR-kód feltüntetését a gépi kitöltésű sárga és fehér csekkeken. Ennek megfelelően egyre több QR-kóddal ellátott csekk jelenik meg, ezzel párhuzamosan pedig az iCsekk mobilalkalmazás igénybevétele is folyamatosan növekszik.
Január és március között 60 százalékkal nőtt az alkalmazást használó ügyfelek száma, és egyre több olyan ügyfél van, aki már nem csak egy, hanem több csekket fizet be a szolgáltatás igénybevételével. A csekken szereplő QR-kód beolvasásával 2015-ben csaknem 40 ezer csekket fizettek be az ügyfelek mintegy 400 millió forint értékben. A QR-kód beolvasással feladott csekkek többségét munkaidőn kívül és munkaszüneti napon egyenlítették ki.
A postai QR-kóddal történő befizetési tranzakcióért a csekkbefizető ügyfélnek a Magyar Posta - hasonlóan a postákon és a csekkbefizető automatáknál befizetett csekkekhez - nem számít fel díjat. A tranzakció bankkártyás vásárlásnak minősül. A vásárlási tranzakcióhoz kapcsolódó, a kártyabirtokos számlavezetője által felszámított esetleges díjak és költségek természetesen a kártyabirtokost terhelik.
- Az iCsekk alkalmazás telepítését követően regisztrálni szükséges a rendszerben.
- Az alkalmazás a "Számlakód beolvasás" menüpont indításával teszi lehetővé a Bizonylaton elhelyezett Postai kód (QR kód) beolvasását, az alkalmazást futtató telefonban lévő kamera segítségével.
- A fizetés teljesítéséhez szükséges adatok a Postai kód (QR kód) beolvasásával kerülnek a készülékbe. Amennyiben a dekódolás sikeresen megtörténik, a mobiltelefon képernyőjén megjelennek a Bizonylat fontosabb adatai.
- A Postai kód (QR kód) beolvasását követően lehet bankkártyás fizetés tranzakciót indítani, ez a tranzakció fut be a posta rendszereibe.
- A tranzakciók indításához meg kell adni a bankkártya adatait. Konkrétan a 16 számjegyű kártyaszámot, a 4 számjegyű lejárati dátumot és a kártya típusától függően 3, vagy 4 számjegyű ellenőrző kódot. Amennyiben a kártyán nem található CVV/CVC kód, abban az esetben a beviteli mezőt üresen kell hagyni. (Az iCsekk alkalmazásban a tranzakciók lebonyolításához bármilyen, internetes vásárlásra alkalmas bankkártya felhasználható.) Továbbá meg kell adni az alkalmazás ügyfél által beállított saját Fizetési jelszavát (Ez nem azonos a bankkártya PIN kódjával!).
- A tranzakciók nem a telefonszámlát, hanem a bankkártyához tartozó bankszámlát terhelik.
- Amennyiben még kényelmesebben és gyorsabban szeretné számláit kiegyenlíteni a Befizető, úgy az iCsekk alkalmazásban biztonságosan - titkosított formában - el is mentheti adott bankkártyáinak adatait. Ebben az esetben a legközelebbi számlafizetéskor a bankkártya adatok megadása helyett már csak a korábban rögzített és megadott néven elmentett bankkártyát kell kiválasztani.
- A tranzakcióról az ügyfél email értesítő üzenetet is kérhet, amely tartalmazza a tranzakció összes fontos adatát.
- Minden egyes csekk befizetés külön tranzakciónak minősül.
- A befizetett összeg a hagyományos csekkes befizetésekkel azonos módon érkezik meg a számlakibocsátóhoz.