MTI • 2011. január 13. 15:02
A Levegő Munkacsoport szerint hibás döntés lenne az üzemanyagok jövedéki adójának csökkentése, mert ez mesterségesen gerjesztené az üzemanyagok iránti keresletet
A civil környezetvédő szervezet közleményében hangsúlyozza: egyetért a kormánynak azzal az álláspontjával, hogy az üzemanyag piaci árváltozását nem szabad ilyen módon befolyásolni.
A Levegő Munkacsoport közölte: levélben hívta fel Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter figyelmét arra, hogy a jövedéki adó csökkentése az üzemanyagok iránti keresletet gerjesztésével konzerválná a jelenlegi gazdasági és fogyasztási szerkezetet, miközben éppen a takarékosságra és az energia hatékonyabb felhasználására kellene ösztönözni a lakosságot és a gazdaság szereplőit.
Magyarországon az árak még mindig nem tükrözik a fosszilis energiahordozók árának valódi költségeit, nem jelzik megfelelően a felhasználók részére, hogy egy korlátozottan rendelkezésre álló erőforrás mekkora környezeti károkkal jár a társadalomra nézve - mutat rá a Levegő Munkacsoport.
A civil szervezet idézi az Európai Bizottság megállapítását, miszerint az üzemanyagadó csökkentése arra ösztönzi az olajexportáló országokat, hogy növeljék a kőolaj árát, mivel azt tapasztalják, az importáló országok kormányai a saját adófizetőik pénzéből azt ellentételezik.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A magyar munkavállalókat a béreket terhelő adók, járulékok csökkentésével célszerű támogatni - ezzel is a hazai munkahelyek megőrzését, esetleg növelését segítve elő -, nem pedig az üzemanyag árának visszafogásával, ami növeli a kőolaj iránti keresletet, és ezen keresztül a külföldi olajtársaságok profitját - húzza alá közleményében a Levegő Munkacsoport.