Pénzcentrum • 2010. június 14. 12:50
A magyar KKV-k közel fele nem észlelt konkrét megkeresést az energiapiaci szolgáltatók felől, miközben ez a szegmens az áram esetében 350 mrd forintos, míg a gázszolgáltatásnál 450 mrd forintos piacot jelenthet.
A BellResearch és a MentorPartner által készített felmérés szerint a magyar KKV szektor még többnyire felderítetlen terep a magyar energiakereskedők, energiaszolgáltatók számára, amit mi sem példáz jobban, hogy a hazai kis- és középvállalatok közel fele eddig nem észlelt konkrét megkeresését az energiapiaci szolgáltatók felől.
Ez különösen azért is érdekes a kutatást lefolytató két cég szerint, mert ez a szegmens az áram-és gázszolgáltatást is számításba véve közel 800 mrd forintos piacot jelenthet a magyarországi energiakereskedők számára.
A társaság számításai szerint 44,000 szereplős KKV szektorból közel 30,000-en rendelkeznek közvetlen áramelőfizetéssel, míg a gázszolgáltatás esetében a közvetlen előfizetők száma 26,000.
A kutatási eredmények nagy része nem publikus, de felmérést bemutató mai rendezvényen megtudhattuk, hogy a KKV-esetében az energiaszolgáltatással kapcsolatos döntések jelentős részét a cégvezetők, cégtulajdonosok hozzák meg (37%), míg a műszaki vezetők döntési kompetenciája ebben a kérdésben csupán 13%-os. Viszonylag magas arányban döntenek azonban a cégen belüli "bizalmi" emberek (például könyvelők), amelyek az esetek egyötödében jelezték az energiaellátási kérdésekre kiterjedő hatáskörüket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A felmérés szerint a szolgáltatóváltás kapcsán rendkívül fontos tényező az elégedettség is: viszonylag alacsony szintű elégedettségromlás már nagymértékben növelheti a váltási hajlandóság. E témában egyébként a vállalati szereplők nagyobb arányban gondolkoznak a szolgáltatóváltáson, mint a intézményiek, ami a két csoport felkészültségében is megmutatkozik.
A kutatási eredmények szerint a közeljövőben a gáz- és villanypiacon egyaránt 7-8,000 fogyasztó gondolkozik - komolyan - azon, hogy szolgáltatót vált.