Pénzcentrum • 2010. január 7. 14:02
Hibrid lázban ég a világ, az autógyárak egymással versenyeznek, hogy ki dobja piacra az első sorozatgyártású dízel-hibrid meghajtású modelljét. A General Motors (GM) és a Mercedes-Benz (MB) is a napokban hozta nyilvánosságra a terveit.
Csak a magas ár lehet az akadálya a gyors dízel-hibrid modellek elterjedésének a világban, több autógyár is a magas költségek miatt kihátrált a fejlesztések elől. Bombasikert könyvelhet el az az autógyár, amelyik képes lesz a hagyományos dízeleknél nem sokkal magasabb gyártási költséggel előállítania hibrid technológiájú dízel autóit.
A GM torinói fejlesztőközpontjában dolgozik azon, hogy 2011-ben elő tudjanak rukkolni az Opel Astrába és Insigniába szánt egyszerre elektromos árammal és gázolajjal üzemelő meghajtásukkal. A fejlesztők számára a gyártási költségek lefaragása jelenti az egyik legnagyobb fejtörést. Egy hibrid modell legyártása akár 300 ezer forinttal is többe kerülhet a hagyományos gázolajos modellnél - írja a MotorAuthority.
A Mercedes is tervezi a saját dízel-hibrid modelljeit, a gyár szintén 2011-ben fogja piacra dobni az új E-osztályba szerelt motorokat. A modell megnevezése E300 Hybrid lesz, ami az elektromos motorok mellett egy 2,2 literes négyhengeres turbódízel motort fog takarni. Az új Merci a jelenleg piacon lévő Toyota benzines hibridjeivel szemben nem lesz képes csak elektromos hajtással közlekedni, az elektromotorok csupán gyorsításkor segítenek majd a dízelblokknak.
A MB állítása szerint az új modell képes lesz körülbelül 4,7 liter gázolajjal elpöfögni 100 kilométert, ami egy ilyen méretű autónál nagyon jó értéknek számít. Az autógyár jövőbeni terveiben szerepel a hajtás felhasználása például az ML, a GL és a GLK modellekben is.