Pénzcentrum • 2009. szeptember 28. 11:02
Vita kerekedett a fogyasztók érdekeit képviselő csoportok és a brit áram- és gázszolgáltatók között, miután az egy hónapja bevezetett felügyeleti rendelkezések ellenére a legutóbbi számlákon is jelentős eltérést találtak a csekkes ügyfelek és a csoportos beszedéssel fizetők költségei között.
A szolgáltatók az alacsonyabb egyszeri költségekkel a csoportos beszedési megbízások rögzítésére ösztönzik a fogyasztókat, a felügyelet szerint azonban a tételek közötti különbség akkora méreteket öltött, hogy egy szigorító intézkedéssel egy hónapja közbeavatkoztak.
Forrás: Which
A gáz- és áramszámlájukat készpénzzel, vagy csekkel rendezők díjai a különbségek csökkentésére irányuló szigorítások ellenére is jóval magasabbak, mint a csoportos beszedési megbízással fizetők költsége, ezért a fogyasztóvédők egy csoportja tiltakozását fejezte ki a szolgáltatóknál.
Az új felügyeleti irányelv célja, hogy mérsékelje a különbséget az egyes díjtételek között. Az intézkedéstől azt is várják, hogy könnyebbé válik a szolgáltató választás, valamint a rezsiszámlák kiszámíthatóbbak lesznek. A szolgáltatókról végzett legutóbbi ügyfél-elégedettség felmérésen több áram- és gázszolgáltató is leszerepelt, ami szakértők szerint a magas árak mellett a fizetési módok megkülönböztetésének tudható be.
Hazánkban is bevett gyakorlat - nem csak az energiaszektorban -, hogy a szolgáltatók a sárga csekkes befizetések díját ráterhelik az ügyfelekre. Ez a legtöbb esetben körülbelül 200 forintos havi többletköltséget jelent csekkenként. A csoportos beszedési megbízással nem csak ezeket a díjakat, hanem a postai sorban állást is meg lehet spórolni.