Pénzcentrum • 2009. május 18. 13:02
A magyar felmenőkkel is rendelkező francia elnök már többször kinyilvánította nagyratörő elképzeléseit. Sarkozy nagyszabású tervei között szerepel Párizs olyan szintű átalakítása, ami után a zöldebbé varázsolt, továbbfejlesztett tömegközlekedéssel rendelkező francia főváros Londonnal és New Yorkkal egyaránt képes felvenni a versenyt.
Az elnök egy 10 főből álló tervezői csapatot kért fel arra, hogy az elképzelések és az iránymutatások alapján készítsék el a megújult Párizs látványterveit. A képeket a közvélemény elé tárták, az első ránézésre utópisztikus várostervezés megvalósítására Sarkozy súlyos euró milliárdokat fordítana.
A tervek végrehajtásának költségeit részben állami pénzekből, részben magántőke bevonásával finanszíroznák. A politikus indítványozni kívánja a kiadások figyelembe vételét a következő költségvetési törvény megszavazása előtt.
A tömegközlekedés fejlesztésére vonatkozó tervek között szerepel egy új metróvonal kialakítása, ami tovább javítaná a város közlekedését. Kevesebb lehetne a forgalmi torlódás, ugyanakkor számítások szerint akár fél órával is csökkenhetne a városban az "A" pontból "B" pontba történő eljutás átlagos ideje.
A látványképeken néhány rendkívül merész részletet is találunk, a város teljesen zöldbe borulna, még a felhőkarcolókat is buja növényzet ölelné. A munkálatokhoz leghamarabb 2012-ben látnának hozzá, a tervek megvalósítása akár egy évtizedet is igénybe venne.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A nemzetközi repülőtér köré erdőt telepítenének, valamint évente körülbelül 10 ezer új lakással próbálnák csökkenteni a belváros zsúfoltságát. Az indítványt több politikus is támadja, a környezetbarát elképzelésekkel ugyan egyetértenek, de szerintük a fejlesztések összetettsége és magas költségvonzata óriási kihívást jelentene az országnak.