Egyre élesedik a tanárhiány: délre járnak iskolába a diákok, mert nincs aki órát tartson

Pénzcentrum2023. november 16. 10:32

Egy budapesti iskolában akkora a tanárhiány, hogy az informatika és matematika tagozatos diákok néha csak délre járnak be az iskolába, mert nincs aki megtartsa az óráikat. Erről több érintett szülő is beszámolt az RTL  Híradónak. 

Több szülő is arról számolt be, hogy ez a probléma az iskolában nem új keletű, és már az előző tanév óta komoly tanárhiánnyal küzd a budapesti Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola.

Az óráknak nem szakszerű a helyettesítése. A gyerekek sokszor délre mennek vagy délben már otthon vannak. És amiatt nagyon el vagyunk keseredve, hogy az osztály fele informatika szakos, ami most digitális kultúra, de az elmúlt 8 hónapban nem volt informatikatanár” – panaszolta az egyik szülő. Egy másik szülő arra panaszkodott, hogy a státusztörvény miatt távozó matematikatanárokat nem helyettesítik megfelelően.

„Két matektanár is felállt. Az őszi szünet után visszamentünk, és a matematikatanárok, akik aláírták a felmondó nyilatkozatot, sajnos már nem tudnak dolgozni. A matematikaóránk nekünk nincs megoldva”

- mesélte az egyik szülő és azt is hozzátette, hogy az informatikát jobb híján sokszor az iskola rendszergazdája tartja. Ha tartja, de többnyire inkább szabad foglalkozás van óra helyett. De magyar-, rajz- és angol szakos tanárból is hiány van.
 
Az intézményt fenntartó Közép-Pesti Tankerületi Központ vezetője kedden szülői fórumot tartott az iskolában. A részvevők szerették volna megtudni, hogy a matek és informatika tagozatos gimnazista gyerekeik mikor és hogyan tudják majd pótolni a lemaradásukat. Az egyik szülő rögzítette a tankerületi igazgató, Házlinger György válaszait, és abból kiderül, hogy ez hangzott el az ülésen:

ez egy gimnázium. Az emelt informatika azt jelenti, hogy a szabadon válaszható órakeretben, ami 1-2 óra évfolyamonként, megnyomják egy picike informatikával. Nincs tagozat, meg nincs… tehát ez egy…  most már… az önök gyerekei ide járnak… ez egy méz a madzagon. Ez egy marketingfogás. Nincs ilyen, hogy emelt. Tehát gimnáziumban ez egy értelmezhetetlen valami

– magyarázta a helyzetet a tankerület vezetője.

Házlinger György arról is beszélt, hogy a matematikatanárok hiányát úgy oldják meg, hogy megszüntetik a csoportbontást az iskolában. 

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem is az az irány sajnos, hogy nagy csoportbontások legyenek. Most ettől függetlenül az itteni humánerőforrás alakulása miatt két matektanár éppen elment. Nem az az irány, hogy csoportbontások legyenek

– közölte.

Pedig a szülők szerint lenne megoldás, hogy csoportokra bontsák a diákokat matematika órán. Az egyik tanár ugyanis, aki a státusztörvény miatt felmondott, azonban óraadóként visszadolgozna. Ha engednék. Erről azonban legkorábban decemberben kezdenének vele tárgyalni. A szülők arról számoltak be, hogy megdöbbentek a tankerület vezetőjének válaszain.

Nagyon afelé megyünk, hogy a gyerekeknek magántanárt keressünk délutánra drága pénzen ahelyett, hogy délelőtt kapnánk meg az iskolában azt az oktatást, amit az állam a köznevelési törvényben biztosít. Hogy ingyenes az állami oktatás.

- tette hozzá kétségbeesetten az egyik szülő. Az üggyel kapcsolatban a csatorna kereste a Közép-Pesti Tankerületi Központot és a Klebelsberg Központot is. Választ azonban még nem kaptak. 

Címkék:
iskola, oktatás, gimnázium, szülő, informatika, matematika, tanárhiány, csoport,