Pénzcentrum/Index.hu • 2018. október 18. 10:00
Az uniós átlaggal szemben Magyarország több tekintetben is rontott az oktatási mérőszámokon - írja az Oktatási és Képzési Figyelő 2018. évi kiadására hivatkozva az Index. Míg az óvodai és az elemi szintén jól teljesítünk, a felsőoktatás felé haladva egyre rosszabbak a mutatóink, ráadásul nem csak az EU-s átlaghoz viszonyítva vagyunk lemaradva, de még magunkhoz képest is rontottunk.
A célkitűzéseket az EU2020 nevű stratégiában fogalmazta meg az Unió, és a vállalások betartásában a legtöbb tagállam meglehetősen jól áll - nem úgy Magyarország. Szemléletes adat, hogy az iskolából lemorzsolódó diákok aránya a 2014-es 11,4 százalékhoz képest 2017-ben 12,5 százalékra csökkent.
A diplomások aránya a 2014-es 34,1 százalékhoz képest 2017-ben 32,1 százalékra esett vissza, ami azért különösen kínos, mert a felsőfokú végzettséggel rendelkezők átlagbére a középfokú végzettséggel bírókkal szemben az egész Unióban Magyarországon a legmagasabb.
Ahogy az ismert, a Pisa-felmérésekben is romlottunk 2014-hez képest, a jelentés Magyarországra vonatkozó része a legnagyobb problémának mégis az iskolai szegregációt emeli ki - hatalmasak ugyanis a különbségek a rosszabb és jobb szociális helyzetű diákok teljesítménye között, azaz a magyar oktatási rendszer egyáltalán nem alkalmas a társadalmi különbségek áthidalására.