Honnan ismerheted fel, ha tanulási problémái vannak a gyereknek?

Pénzcentrum2018. szeptember 25. 11:00

Szakemberek szerint egyre több magyar gyereknek vannak tanulási, magatartási, szociális problémái. Ezek hátterében sokszor idegrendszeri éretlenség áll. Az új tanév kezdetével a szülőknek érdemes lehet megfontolni, hogy igénybe vegyenek fejlesztési és terápiás programokat - amelyek segítségével akár a tanulási eredményekben is javulást érhet el a gyermek.

Az elmúlt évek tapasztalata azt mutatja, hogy egyre több gyereknek vannak tanulási, magatartási,szociális problémái. Ezek hátterében sokszor idegrendszeri éretlenség áll.

Szakemberek szerint vannak konkrét jelek, amikre érdemes figyelni a szülőknek már csecsemőkortól:

  • tartós táplálkozási nehézség;
  • nehéz megnyugtathatóság;
  • alvászavar;
  • késői beszédindulás;
  • beszédértés,- észlelés nehézsége;
  • sikertelen szobatisztaság;
  • észlelési funkciók gyengesége (látás, hallás, tapintás, stb.);
  • figyelem rövidsége, gyengesége;
  • eltérő izomtónus;
  • megkésett / eltérő mozgásfejlődés;
  • egyensúlyzavar;
  • csecsemőkori reflexek tartós fennmaradása;
  • finommotorika, garfomotorika gyengesége;
  • mozgáskoordináció gyengesége, pontatlan mozgáskivitelezés;
  • új mozgások tanulásának gyengesége, lassúsága;
  • erőadagolási problémák;
  • emlékezeti gyengeség;
  • gyenge szabálykövetés, feladattudat.


Ezek előrevetíthetik a későbbi sikeres iskolai beválás esetleges nehézségeit - mondta el a Pénzcentrumnak Joó-Kiss Renáta egyéni és csoportos TSMT terapeuta, NILD fejlesztő. ABubi Gyermekfejlesztő Központ szakértőjének tapasztalatai szerint minél korábban kezdenek el ezzel foglalkozni a szülők, annál hamarabb várható pozitív változás, fejlődés. Érdemes már az első jeleknél odafigyelni ezekre, és szakemberhez fordulni.

Ugyanakkor a közoktatásban, óvodában, iskolában leginkább nagy létszámú csoportok, osztályok működnek, nincs lehetőség személyre szabottan foglalkozni a gyerekekkel. Ráadásul ha ki is derül, hogy probléma van bizonyos területeken, nem mindig van lehetőség, szakember, vagy idő a fejlesztésre az intézményi keretek között.

Épp ezért egyre többen veszik igénybe a speciális fejlesztőközpontokat, ahol komplex fejlesztés folyik: különböző mozgásfejlesztések, iskola-előkészítő, részképesség-fejlesztés, logopédia,gyermekpszichológia.

Joó-Kiss Renáta elmondta: a legfontosabb, hogy minden terápiát egy átfogó vizsgálat előzzön meg. A cél ugyanis az, hogy valóban személyre szabott terápiát kaphassanak a gyerekek. Fontos szempont kell, hogy legyen a szülők számára, hogy olyan fejlesztőközpontot válasszanak, ahol egyéni és csoportos formában is van lehetőség a fejlesztésre.

Címkék:
iskola, tanulás, gyereknevelés,