Pénzcentrum • 2018. szeptember 8. 14:30
Nem újdonság, hogy jelenleg a magyar lakosság pénzügyi ismeretei, pénzügyi tudatossága hagynak kívánni valót maguk után. Ahogy arról beszámoltunk, az OECD által 2010-ben és 2015-ben végzett felmérésekből is kiderült, hogy bár a magyarok elméleti tudása viszonylag jónak mondható, ám a pénzügyi ismeretek gyakorlatba való átültetése a legtöbbünknek nem sikerül.
Több szempontból is fontos, hogy a gyerekek minél hamarabb megtanulják a pénz értékét, a beosztást és a megtakarítás fogalmát. Szakértők szerint, ha ezekről a dolgokról van sejtésük, akkor már nagyon sokat tettek a szülők azért, hogy gyermekeik tudatosan gazdálkodó felnőttekké váljanak.
A Pénziránytű Alapítvány innovatív tankönyvfejlesztési tevékenységének köszönhetően szeptembertől már több mint 200 ezer diák tanulhat az Alapítvány pénzügyi-gazdasági tankönyveiből. Az Iránytű a pénzügyekhez című középiskolai tankönyv volt az első a pénzügyi-gazdasági tankönyvek sorában, mely hiánypótló eszközként szolgál a szakgimnáziumok 10. évfolyamán kötelező Pénzügyi és vállalkozási ismeretek című tantárgy tanítása során. A digitalizáció kihívásainak is megfelelve most egy további lehetőséggel támogatja az Alapítvány a tantárgy tanítását, a kerettantervvel teljesen összehangolva.
A 21. század lehetőségeit kihasználva és a korosztály igényeit figyelembe véve a tantárgy tantervéhez igazodó fejezetek egy online keretrendszerbe kerültek adaptálásra. Az elkészült e-learning platform hozzájárul az élményalapú tanuláshoz, hiszen a már eddig is gyakorlatorientált tananyagot még inkább élvezhetővé, változatossá, és a diákok számára is vonzóvá teszi.
A felhasználók számos interaktív lehetőséggel találkozhatnak: ilyenek a feladatok mellett önellenőrző tesztek, de az oktatóprogramban látványos problémafelvetések, illetve az egyes tananyagrészeket értelmező animációk is szerepelnek. Az e-learninges megoldás a tanórai munkát és az önálló ismeretszerzést egyaránt támogatja, és a pedagógusok számára lehetővé teszi a tanulócsoportok munkájának, haladásának, feltérképezését, tudásának ellenőrzését, mérését.